EAT – Google تجربه را به دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی تجدیدنظر شده اضافه می‌کند


دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی Google با یک E جدید به EAT به‌روزرسانی و به‌روزرسانی شد. Google در حال اضافه کردن تجربه بر تخصص، اعتبار و اعتماد است. گوگل گفت که اعتماد مهمترین عنصر از هر چهار عنصر در اینجا است.

با افزودن یک E، سند 9 صفحه بزرگتر شد، سند PDF اکنون 176 صفحه PDF از 167 صفحه PDF در جولای 2022، از 172 صفحه در سال 2021 و 175 صفحه در سال 2020 است.

آنچه در سند تغییر کرد

در اینجا چیزی است که تغییر کرده است، بیشتر بر اساس صفحه نهایی PDF اصلاح شده که تغییرات را مستند می کند:

  • Double-EAT – اضافه کردن موضوعات تجربه به PDF موضوع بزرگی است (اطلاعات بیشتر در مورد “تجربه” در زیر).
  • Google همچنین مفاهیم و معیارهای رتبه‌بندی را به طور گسترده در «قسمت ۱: دستورالعمل کیفیت صفحه» به‌روزرسانی کرد تا به‌طور واضح‌تر برای همه انواع وب‌سایت‌ها و مدل‌های ایجاد محتوا قابل اجرا باشد.
  • راهنمایی روشن در مورد “پیدا کردن چه کسی مسئول وب سایت است و چه کسی محتوا را در صفحه ایجاد کرده است” برای انواع مختلف صفحات وب.
  • جدول خلاصه اضافه شده با “ملاحظات کیفیت صفحه” در رتبه بندی PQ (کیفیت صفحه) که به هر بخش رتبه بندی PQ (کمترین به بالاترین) می رسد.
  • راهنمای اصلاح شده/بسط یافته در مورد ارکان اصلی زیر رتبه بندی کیفیت صفحه:
    • کیفیت محتوای اصلی
    • شهرت برای وب سایت ها و سازندگان محتوا
    • تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد (EEAT)

  • سفارش مجدد بخش های رتبه بندی PQ از پایین ترین به بالاترین. انتقال ساده بین این بخش ها؛ رهنمودها و نمونه های موجود را در صورت لزوم حذف کرد
  • راهنمایی‌ها و توضیحات بیشتری به بخش‌ها اضافه شد: «صفحات دارای پیام خطا یا بدون MC»، «تالار گفت‌وگوها و صفحات پرسش و پاسخ»، و «سؤالات متداول رتبه‌بندی کیفیت صفحه».
  • فهرست‌های قالب‌بندی مجدد مفاهیم و مثال‌ها در جداول (در سرتاسر/در صورت لزوم)
  • تغییرات جزئی در سرتاسر (زبان، مثال‌ها و توضیحات به‌روزرسانی شده برای هماهنگی در بخش‌ها، حذف نمونه‌های قدیمی، اشتباهات املایی ثابت، و غیره)

دستورالعمل های ارزیابی کیفیت قبلی

در اینجا نسخه های قبلی در مقایسه با نسخه زنده آورده شده است:

بیشتر در مورد تجربه در EEAT

همانطور که دیروز در سایت Search Engine Land توضیح دادم، گوگل گفت که تجربه سطح دیگری از کیفیت را برای ارزیابی نتایج جستجوی خود اضافه می کند. گوگل با تجربه به دنبال چیست؟ گوگل گفت وقتی محتوا را می نویسید، آیا این “محتوا همچنین نشان می دهد که با درجاتی از تجربه تولید شده است، مانند استفاده واقعی از یک محصول، بازدید واقعی از یک مکان یا انتقال آنچه که یک شخص تجربه کرده است؟” گوگل توضیح داد که «برخی موقعیت‌ها وجود دارد که در آن واقعاً چیزی که شما بیش از همه ارزش قائل هستید محتوایی است که توسط شخصی تولید شده است که تجربه زندگی دست اولی در مورد موضوع مورد نظر دارد».

گوگل این مثال را به اشتراک گذاشت، “اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه تکمیل صحیح اظهارنامه مالیاتی خود هستید، احتمالاً می خواهید محتوای تولید شده توسط یک متخصص در زمینه حسابداری را مشاهده کنید. اما اگر به دنبال این هستید. با بررسی یک نرم‌افزار تهیه مالیات، ممکن است به دنبال نوع دیگری از اطلاعات باشید—شاید این یک بحث در تالار گفتگو از سوی افرادی باشد که تجربه خدمات مختلف را دارند.”

گوگل در دستورالعمل‌های به‌روزرسانی‌شده گفته است که تجربه، تخصص و اقتدار مفاهیم مهمی هستند که می‌توانند از ارزیابی اعتماد شما پشتیبانی کنند و اعتماد مهم‌ترین عضو EEAT است. گوگل گفت: “اعتماد مهمترین عضو خانواده EEAT است، زیرا صفحات غیرقابل اعتماد صرف نظر از اینکه چقدر باتجربه، متخصص یا معتبر به نظر می رسند، EEAT پایینی دارند.”

اما «تجربه» چه تفاوتی با «تخصص» دارد؟ گوگل گفت: “صفحاتی که تجربه زندگی دست اولی را در مورد موضوعات روشن YMYL به اشتراک می گذارند، ممکن است دارای EEAT بالایی در نظر گرفته شوند تا زمانی که محتوا قابل اعتماد، ایمن و با اجماع کارشناسان تثبیت شده سازگار باشد. در مقابل، برخی از انواع اطلاعات YMYL و توصیه باید از متخصصان باشد.”

گوگل نوشت: “صفحات مربوط به موضوعات YMYL را می توان برای طیف گسترده ای از اهداف مختلف ایجاد کرد.” “اگر هدف یک صفحه در مورد یک موضوع روشن YMYL ارائه اطلاعات یا ارائه مشاوره باشد، ممکن است به سطح بالایی از تخصص نیاز باشد تا صفحه قابل اعتماد باشد. با این حال، گاهی اوقات صفحاتی در مورد موضوعات YMYL برای به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی ایجاد می شوند، اغلب اوقات در مورد چالش‌های دشوار زندگی. افراد در مواقع نیاز به یکدیگر روی می‌آورند تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، به دنبال آرامش یا الهام باشند و از دیگران بیاموزند. اطلاعات واقعی از کارشناسان و منابع معتبر ممکن است این نیاز را برآورده نکند.”

در اینجا نموداری است که گوگل برای نشان دادن این موضوع در صفحه 26 PDF ایجاد کرده است:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

تغییر گزارش

در اینجا فهرست تغییرات از Google آمده است (برای بزرگنمایی کلیک کنید):

برای اندازه واقعی کلیک کنید

لیلی ری در داستان خود به عمق بیشتری پرداخت زمین موتور جستجو.

بحث انجمن در توییتر.





منبع