موضع گوگل این است که این انتخاب شماست، اگر محتوا تولید می کنید و می خواهید بر اساس ترافیک رتبه بندی و کسب درآمد کنید، پس سندیکا نکنید. اگر میخواهید با انتشار محتوای خود درآمد کسب کنید، این کار را انجام دهید.
با این حال این گوگل است که نمیتواند نسخههای کامل مقالات اصلی را شناسایی کند و به قوانین متعارف احترام بگذارد.
(2) توصیه Google در ابتدا استفاده از Canonical برای ارائه دهندگان سندیکایی بود (گوگل ممکن است این موضوع را استدلال کند) و اینکه این شرکا از noindex استفاده کنند یک درخواست بزرگ است. این به قراردادهای جدید نیاز دارد و یک noindex بسیار قوی تر است و به Google می گوید محتوایی را که شریک سندیکایی مجوز می دهد فهرست نکند.
چیزی که بیشتر از همه در مورد موضوع محتوای سندیکایی مرا آزار می دهد این است که چگونه گوگل ما را به این موضوع وادار کرده است که آن را به مشکل خود تبدیل کنیم.
اینطور نیست که ما شرعی ندانیم. این فقط به اندازه noindex که سال ها راهنمای ما برای News بوده است مؤثر نیست. گفت، مطمئنا، آن را منتقل خواهم کرد.
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 10 جولای 2023
تغییر متعارف، جایی که گوگل گفت از canonical برای شرکای syndication استفاده نکنید، مربوط به چند ماه پیش است، اما واکنش های منفی در مورد این توصیه دیروز زمانی که ارائه دنی را پوشش دادم که چگونه باید به این شرکای syndication گفته شود که از noindex به جای canonical استفاده کنند، افزایش یافت. شما می توانید این توصیه را در اینجا بخوانید.
بنابراین دنی آن را منتقل می کند، اما نه خیلی سریع، ممکن است متعارف پاسخگو نباشد:
بازخورد در درجه اول دو گونه بود:
واقعا؟!؟ گوگل اساساً میگوید: “ما میدانیم که در گذشته کار ضعیفی انجام دادهایم، و رفع آن خیلی سخت است. شاید همکاری را متوقف کنید.”
— جرمی کاپلان (@SmashDawg) 10 جولای 2023
تنها دلیل استفاده از canonical این است که کامل نیست (به همین دلیل توصیه نمی شود) و شاید محتوای سندیکایی شانس رتبه بندی را داشته باشد، این انتخابی است که ناشران می توانند به هر دلیلی که دارند انجام دهند. اگر آنها در مورد رتبه بندی نگرانی دارند، فقط راه حل توصیه شده نیست.
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 11 جولای 2023
(1) گوگل باید بهتر بداند و بتواند تشخیص دهد که منبع و شریک سندیکایی کیست. خوب، گوگل می تواند سرطان را با هوش مصنوعی تشخیص دهد، گوگل می تواند کارهای زیادی انجام دهد اما منبع اصلی را پیدا نمی کند؟
فکر نمی کردم نمونه ای در یاهو پیدا کنید زیرا به احتمال زیاد وجود ندارد.
– توماس رودی (@rudythesnowman) 10 جولای 2023
در نهایت، به نظر میرسد که اغلب از سئوکارهای خبری خواسته میشود تا مشکل رتبهبندی را با محتوای سندیکایی حل کنند، حتی اگر توصیههایی که میدهند رعایت نشده باشد؟ بنابراین امیدواریم که به ما کمک کند روشن شویم. این noindex است و اگر توافقات از آن استفاده نکنند، چیزی نیست که سئو بتواند به طور جادویی آن را حل کند. 1+ به این https://t.co/sIxFd04k4e
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 11 جولای 2023