Google به‌روزرسانی‌های رتبه‌بندی خود را به‌عنوان سیستم اسناد می‌دهد. برچسب زدن الگوریتم های قابل توجه زنده یا بایگانی شده


گوگل سند جدیدی به نام منتشر کرده است راهنمای سیستم رتبه بندی جستجوی گوگل. این سند به‌روزرسانی‌های رتبه‌بندی «قابل توجه» را که در حال حاضر برای جستجوی Google فعال و در حال اجرا هستند و همچنین برخی از به‌روزرسانی‌های تاریخی که دیگر استفاده نمی‌شوند یا در الگوریتم‌های دیگر گنجانده شده‌اند، نشان می‌دهد.

همچنین دنی سالیوان از گوگل گفت اینها را باید «سیستم‌های» رتبه‌بندی نامید نه «به‌روزرسانی». “در ادامه، هنگام تمایز سیستم‌ها از به‌روزرسانی‌ها، در عبارت خود دقیق‌تر خواهیم بود. بله، ما همچنان مواردی مانند “به‌روزرسانی محتوای مفید” یا “به‌روزرسانی بررسی‌های محصول” را خواهیم داشت، اما در صورت امکان آن‌ها را به این صورت توضیح خواهیم داد. به‌روزرسانی‌های سیستم‌های مربوطه، مانند «سیستم محتوای مفید» و «سیستم بررسی محصول.» دنی نوشت، ما همچنین صفحات راهنمای خود را به‌روزرسانی می‌کنیم تا این تغییر اصطلاحات را در طول زمان منعکس کنیم.

همچنین توجه داشته باشید، گوگل یک خط مشی جدید هرزنامه به نام سیاست دور زدن را اضافه کرده است.

سیستم‌های رتبه‌بندی گوگل در حال حاضر زنده

در اینجا لیستی از سیستم‌های رتبه‌بندی جستجوی گوگل که در حال حاضر فعال هستند، وجود دارد که Google در آنجا مستند کرده است. من هر چیزی را که فکر می کنم جدید یا جالب باشد، یادداشت می کنم، در غیر این صورت، ما قبلاً در اینجا به این موارد پرداختیم و می توانید در این سایت برای پوشش قبلی ما از هر به روز رسانی/سیستم جستجو کنید.

  • BERT: سیستمی که گوگل از آن برای کمک به آنها استفاده می کند تا “درک چگونگی بیان ترکیب کلمات معانی و مقاصد مختلف.”
  • سیستم های اطلاعات بحران
  • سیستم های Deduplication
  • سیستم دامنه مطابقت دقیق
  • سیستم های تازگی
  • سیستم محتوای مفید
  • سیستم های تجزیه و تحلیل پیوند و رتبه صفحه: گوگل خاطرنشان کرد که “نحوه عملکرد PageRank از آن زمان تاکنون بسیار تکامل یافته است و همچنان بخشی از سیستم های رتبه بندی اصلی ما است.”
  • سامانه های خبری محلی
  • مامان
  • تطبیق عصبی: گوگل از تطبیق عصبی برای “درک بازنمایی مفاهیم در پرس و جوها و صفحات و تطبیق آنها با یکدیگر” استفاده می کند.
  • سیستم های محتوای اصلی
  • سیستم های تنزل بر اساس حذف
  • سیستم تجربه صفحه
  • سیستم رتبه بندی پاساژ
  • سیستم بررسی محصول
  • RankBrain: گوگل گفت که به آن‌ها کمک می‌کند تا بفهمند کلمات چگونه با مفاهیم مرتبط هستند. این بدان معناست که ما می‌توانیم محتوای مرتبط را بهتر برگردانیم حتی اگر حاوی تمام کلمات دقیق استفاده‌شده در جستجو نباشد، با درک محتوای مرتبط با کلمات دیگر و مفاهیم.”
  • سیستم های اطلاعاتی قابل اعتماد
  • سیستم تنوع سایت
  • سیستم‌های تشخیص هرزنامه: ذکر به‌روزرسانی‌های هرزنامه، SpamBrain، سیاست‌های هرزنامه و غیره.

دیگر سیستم‌های/به‌روزرسانی‌های رتبه‌بندی Google فعال نیستند

در اینجا فهرستی از سیستم‌ها یا به‌روزرسانی‌های رتبه‌بندی Google است که دیگر استفاده نمی‌شوند یا در سیستم‌های دیگر گنجانده نشده‌اند.

  • زرین پر، زرین بال
  • سیستم رتبه بندی سازگار با موبایل
  • سیستم سرعت صفحه
  • سیستم پاندا
  • سیستم پنگوئن
  • سیستم سایت های امن

دنی سالیوان از گوگل به سوال لیلی ری پاسخ داد راهنمای گوگل وبمستر انجمن ها سوال این بود که “آیا می توان در مورد نحوه بازی سیستم های رتبه بندی مختلف در سیستم اصلی به روز رسانی (یا نه) توضیحاتی دریافت کرد؟ دنی پاسخ داد:

همانطور که صفحه توضیح می دهد، شامل موارد زیر است:

“برخی از سیستم ها که بخشی از سیستم های اصلی رتبه بندی ما هستند، که فناوری های اساسی هستند که نتایج جستجو را در پاسخ به سوالات ایجاد می کنند.”

بنابراین از نظر “سیستم به روز رسانی هسته”، اینطور نیست که ما چنین چیزی داشته باشیم. ما سیستم های اصلی رتبه بندی، سیستم های متعددی داریم که به ما کمک می کنند تا به طور کلی نتایج را تولید کنیم. گاهی اوقات، ما این سیستم های رتبه بندی را به روز می کنیم. وقتی این کار را انجام می دهیم، آن را به عنوان یک به روز رسانی اصلی به اشتراک می گذاریم — سیستم های اصلی به روز می شوند. پست وبلاگ امروز ما همچنین در مورد این صحبت می کند که چرا ما در مورد “سیستم ها” جدا از “به روز رسانی” صحبت خواهیم کرد تا به روشن شدن بهتر چنین مواردی کمک کنیم.

ماری هاینز در توییتر به بررسی برخی از این تغییرات پرداخت، در اینجا نکاتی وجود دارد که فکر می‌کردم جالب بود و او به آنها اشاره کرد:

بحث انجمن در توییتر و راهنمای گوگل وبمستر.





منبع