Google به‌روزرسانی محتوای مفید را برای تنوع بخشیدن به نتایج جستجو راه‌اندازی می‌کند • Yoast


احتمالاً بر کسی پوشیده نیست که نتایج جستجو برای بسیاری از موضوعات در گوگل بهترین نتایج را به شما ارائه نمی دهد. بسیاری از موضوعات توسط خریداران تبلیغاتی پردرآمد و شرکت‌هایی با بودجه‌های کلان برای نوشتن محتوای سئوی بیش از حد بهینه‌سازی شده به قیمت خوانایی و تجربه کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرند. نتیجه یک سرخوردگی برای جستجوگر است. گوگل از این موضوع آگاه است و در تلاش است تا با به‌روزرسانی محتوای مفید جدید، نتایج جستجو را متنوع کند.

چه خبره؟

اگر مدتی است که صنعت ما را دنبال کرده اید، متوجه شده اید که در چند سال گذشته مقالات زیادی در مورد مرگ جستجوی گوگل ظاهر شده اند. اگر ندارید، بخوانید راز باز جستجوی گوگل در اقیانوس اطلس، یا جستجوی گوگل در حال مرگ است پستی که اوایل امسال در فضای مجازی منتشر شد. شما به سرعت متوجه خواهید شد که نتایج جستجوی برخی موضوعات غیرقابل استفاده و غیر مفید هستند. این نگاه خوبی برای گوگل نیست.

شرکت‌های سئو و آژانس‌های بازاریابی سال‌ها محتوای سئوی بیش از حد بهینه‌سازی شده را منتشر کرده‌اند، نتایج جستجو را با موارد متوسط ​​تا بد اسپم می‌کنند، موارد مشابه را بارها و بارها توصیف می‌کنند تا موتور جستجو را خشنود کند – نه جستجوگران.

البته بهینه سازی محتوای شما چیز بدی نیست. ما سال ها به شما می گوییم که محتوای خود را بهبود ببخشید. اما بین بهینه سازی و بیش از حد بهینه سازی شده تفاوت وجود دارد. افرادی هستند که مقادیر زیادی پول خرج می کنند تا محتوای متوسطی را در مقیاس تولید کنند و فقط سعی کنند سیستم را بازی کنند. اکنون، با ظهور ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی، انجام این کار حتی ساده تر می شود.

سرمایه گذاری در آینده

گوگل در حال بررسی روش هایی برای بهتر کردن نتایج جستجو و استقبال بیشتر برای صداهای جدید – و بهتر – بوده است. آنها پتنت هایی را برای بهبودهای پیشنهادی در الگوریتم های خود، مانند ثبت اختراع کسب اطلاعات که به بررسی وجه اشتراک اسناد می پردازد تا چیزی را پیدا کند که از معمول متمایز باشد.

گوگل همچنین برای درک زبان و استفاده از هوش مصنوعی سرمایه گذاری زیادی کرده است. با مدل‌های زبانی MUM و BERT، Google ابزارهای عالی برای کشف و درک محتوایی دارد که در غیر این صورت در کنار جاده باقی می‌ماند. بهتر است بین محتوای نوشته شده برای دستکاری نتایج جستجو و محتوای با کیفیت بالا و منحصر به فرد که برای جلب رضایت جستجوگران نوشته شده است تمایز قائل شود.

اکنون، زمان آن رسیده است که Google بینش خود را ترکیب کند و با به‌روزرسانی محتوای مفید، افزودنی جدیدی به الگوریتم‌های خود راه‌اندازی کند. همراه با به‌روزرسانی‌های اخیر بررسی محصول، هدف این است که محتوای متخصص را در خط مقدم قرار دهد. این به‌روزرسانی این پتانسیل را دارد که واقعاً همه چیز را متزلزل کند.

به روز رسانی محتوای مفید چیست؟

به روز رسانی محتوای مفید بخشی از یک پروژه مهم تر در گوگل است که هدف آن به دست آوردن تنوع بیشتر در نتایج جستجو است. گوگل آن را به‌عنوان کشف محتوای اصلی‌تر و مفیدتر برای مردم، که توسط افراد نوشته شده است، توصیف می‌کند. دنی سالیوان از گوگل گفت، “تست ما نشان داد که به ویژه نتایج مربوط به آموزش آنلاین و همچنین هنر و سرگرمی، خرید و محتوای مرتبط با فناوری را بهبود می بخشد.”

هدف گوگل پاداش دادن به محتوایی است که به خوانندگان تجربه رضایت‌بخشی می‌دهد و محتوایی را که فقط برای جلب رضایت موتورهای جستجو نوشته شده است، کاهش می‌دهد. برای این کار، گوگل نه تنها به کیفیت یک محتوای خاص در سایت شما برای تعیین ارزش آن، بلکه به آنچه که شما در بقیه سایت خود انجام می دهید نیز نگاه می کند.

این به‌روزرسانی سیگنال جدیدی را در سراسر سایت معرفی می‌کند که ما آن را در میان بسیاری از سیگنال‌های دیگر برای رتبه‌بندی صفحات وب در نظر می‌گیریم. سیستم‌های ما به‌طور خودکار محتوایی را شناسایی می‌کنند که به نظر می‌رسد ارزش کمی دارد، ارزش افزوده کمی دارد یا به‌طور خاص برای کسانی که جستجو می‌کنند مفید نیست.» گوگل می گوید.

علاوه بر این، «هر محتوایی – نه فقط محتوای غیر مفید – در سایت‌هایی که به طور کلی دارای مقادیر نسبتاً بالایی از محتوای غیر مفید هستند، با فرض اینکه محتوای دیگری در جای دیگری از وب وجود داشته باشد که بهتر است نمایش داده شود، احتمال کمتری دارد که در جستجو عملکرد خوبی داشته باشد. به همین دلیل، حذف محتوای غیر مفید می تواند به رتبه بندی محتوای دیگر شما کمک کند.

این برای شما چه معنایی دارد؟

که بستگی دارد! اگر محتوای با کیفیت پایین را نیز برای کسب رتبه های بالا تولید کرده باشید، ممکن است دچار مشکل شوید. توصیه ما همیشه این بوده است که محتوایی با کیفیت بالا و منحصر به فرد بنویسید که برای جستجوگران تفاوت ایجاد کند نه موتورهای جستجو. با این حال، اگر آنچه را که دیگران نوشته اند، بنویسید، به اندازه کافی خوب نخواهد بود.

منحصر به فرد بودن و نوشتن مطالب با کیفیت بسیار مهم تر خواهد بود. برای برخی از موضوعات، EAT به طور فزاینده ای در مورد معنای تخصص و قابل اعتماد بودن و نحوه مشاهده آن صحبت خواهد کرد.

نکته مهمی که در این به روز رسانی محتوای مفید باید به آن توجه کرد این است که این به روز رسانی است عرض جانبی. این بدان معنی است که، حتی اگر شما یک مقاله سنگ بنای کامل برای موضوع اصلی خود داشته باشید، محتوای با کیفیت پایین در سایر بخش‌های سایت شما ممکن است از رتبه‌بندی بالا جلوگیری کند. این ممکن است بهبود بقیه سایت خود را با افزایش کیفیت محتوای خود یا حذف موارد بی کیفیت ضروری کند. البته مسیر شما بستگی به آنچه می خواهید به دست آورید دارد.

گوگل لیست مفیدی از سوالاتی را که می توانید برای تایید استراتژی خود از خود بپرسید به اشتراک گذاشته است:

  • آیا مخاطبان موجود یا مورد نظری برای کسب و کار یا سایت خود دارید که اگر محتوای آن مستقیماً به شما برسد، برایشان مفید باشد؟
  • آیا محتوای شما به وضوح تخصص دست اول و عمق دانش را نشان می دهد (به عنوان مثال، تخصص ناشی از استفاده واقعی از یک محصول یا خدمات، یا بازدید از یک مکان)؟
  • آیا سایت شما هدف یا تمرکز اصلی دارد؟
  • آیا پس از خواندن محتوای شما، آیا کسی احساس می کند که به اندازه کافی در مورد یک موضوع یاد گرفته است تا به هدف خود کمک کند؟
  • آیا کسی که محتوای شما را می خواند احساس می کند تجربه رضایت بخشی داشته است؟
  • آیا راهنمایی ما را در نظر دارید به روز رسانی های اصلی و برای بررسی محصول?

چگونه می توانید محتوای خود را برای این به روز رسانی بررسی و بهبود دهید؟

برای بهبود محتوای خود یا تصمیم گیری متعادل در مورد حذف موارد چه کاری می توانید انجام دهید؟ گوگل فهرست مفیدی از سوالاتی را به اشتراک گذاشت که باید هنگام مشاهده محتوای خود از خود بپرسید. پاسخ مثبت به هر یک از این سوالات باید یک پرچم قرمز باشد. می‌توانید آن را در پست Google در به‌روزرسانی محتوای مفید پیدا کنید، اما ما آن را در زیر برای آیندگان به اشتراک خواهیم گذاشت:

  • آیا محتوا در درجه اول برای جذب افراد از موتورهای جستجو است نه ساخته شده برای انسان؟
  • آیا محتوای زیادی در مورد موضوعات مختلف تولید می کنید به این امید که برخی از آنها در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشند؟
  • آیا از اتوماسیون گسترده برای تولید محتوا در بسیاری از موضوعات استفاده می کنید؟
  • آیا شما عمدتاً آنچه را که دیگران می‌گویند بدون افزودن ارزش زیادی خلاصه می‌کنید؟
  • آیا صرفاً به این دلیل که به نظر می رسد در مورد چیزها روندی دارند می نویسید و نه به این دلیل که در غیر این صورت برای مخاطبان فعلی خود در مورد آنها می نویسید؟
  • آیا محتوای شما به خوانندگان این احساس را القا می کند که برای دریافت اطلاعات بهتر از منابع دیگر نیاز به جستجوی مجدد دارند؟
  • آیا برای تعداد کلمات خاصی می نویسید زیرا شنیده اید یا خوانده اید که Google تعداد کلمات ترجیحی دارد؟ (نه، ما نداریم).
  • آیا تصمیم گرفتید بدون تخصص واقعی وارد برخی از حوزه های موضوعی خاص شوید، اما در عوض عمدتاً به این دلیل که فکر می کردید ترافیک جستجو دریافت می کنید؟
  • آیا محتوای شما به سؤالی پاسخ می‌دهد که در واقع هیچ پاسخی ندارد، مثلاً زمانی که یک محصول، فیلم یا برنامه تلویزیونی تاریخ انتشار آن تأیید نشده باشد؟

به‌روزرسانی محتوای مفید به زودی منتشر می‌شود

گوگل اعلام کرد که به‌روزرسانی محتوای مفید از هفته آینده برای دنیای انگلیسی‌زبان منتشر خواهد شد. Google ما را در جریان ارسال به‌روزرسانی جدید ما به‌روز نگه می‌دارد.



منبع