گوگل در ابتدا گفت که این اتفاق در این ماه، در ژوئن 2023 و سپس به طور کامل تا سپتامبر 2023 رخ خواهد داد، اما اکنون گفته است که تا اواسط ماه آینده شروع نخواهد شد.
گوگل نوشت“در ادامه اعلام ما مبنی بر اینکه مدلهای انتساب کلیک اول، خطی، زوال زمانی و موقعیتمحور از بین خواهند رفت، از اواسط ژوئیه قابلیت انتخاب این مدلها را برای همه تبدیلهای Google Ads حذف خواهیم کرد. ”
وقتی برای اولین بار در اینجا به آن پرداختیم، جزئیات بسیار بیشتری در مورد این تغییر دارم.
بحث انجمن در توییتر.
“این بدان معناست که تبدیلهای جدید ایجاد شده دیگر گزینه اول کلیک، خطی، زوال زمانی یا مبتنی بر موقعیت را به عنوان گزینه مدل ارجاع نخواهند داشت. تبدیلهای موجود که از این مدلها استفاده نمیکنند نیز دیگر نمیتوانند به این مدلها تغییر کنند. اگر حساب شما با استفاده از این مدلهای انتساب، تبدیلهایی دارد، این تبدیلها میتوانند تا زمانی که در ماه سپتامبر به طور کامل حذف شوند، به استفاده از آنها ادامه دهند.”
Google تاریخی را به تعویق انداخته است که مدلهای اسناد مبتنی بر قوانین بدون آخرین کلیک منسوخ میشوند. قرار بود این ماه باشد، اما به اواسط تیر کشیده شد، بنابراین یک ماه بعد.