Google جستجوها را با نقل قول به‌روزرسانی می‌کند تا مکان صفحه حاوی کلمات نقل‌شده را نشان دهد


گوگل اعلام کرد نحوه نمایش نتایج جستجو برای پرس و جوهایی که از پرس و جو استفاده می کنند را تغییر داده است. قطعه جستجو اکنون بخشی از صفحه را نشان می دهد که در آن نقل قول ها مطابقت دارند، بنابراین جستجوگر می داند در هنگام کلیک کردن روی URL، کجا را در صفحه نگاه کند.

Yonghao Jin از Google نوشت: “اکنون ما جستجوهای نقل قول شده را بهتر انجام می دهیم. قطعه هایی که برای نتایج جستجو نمایش می دهیم (به معنای متنی است که می بینید که محتوای وب را توصیف می کند) در جایی شکل می گیرد که یک کلمه یا عبارت نقل قول در یک سند وب وجود دارد. این به این معنی است که شما بعد از اینکه روی پیوند کلیک کردید و محتوا را مشاهده کردید، به راحتی می توانید آنها را پیدا کنید. در دسکتاپ، مطالب نقل شده را نیز پررنگ می کنیم.”

در اینجا مثالی است که گوگل ارائه کرده است، “اگر شما جستجویی مانند [“google search”]، قطعه نشان می دهد که دقیقاً کجا آن عبارت ظاهر می شود:”

برای اندازه واقعی کلیک کنید

گوگل همیشه این کار را نمی کرد، اما فکر می کنم اغلب این کار را برای جستجو انجام می داد، اما اکنون به نظر می رسد گوگل همیشه این کار را انجام می دهد.

گوگل توضیح داد که این کار بر اساس بازخورد جستجوگر انجام شده است. گوگل اضافه کرد، این بازخورد “اینکه افرادی که جستجوهای نقل‌شده را انجام می‌دهند، ارزش دیدن مکان مطالب نقل‌شده در یک صفحه را دارند، نه توصیف کلی صفحه. بهبود ما برای کمک به رفع این مشکل طراحی شده است.”

من تعداد پاسخ هایی که دنی سالیوان از گوگل باید در توییتر انجام دهد را می بینم که مربوط به جستجوهای نقل شده است، بنابراین گمان می کنم که به او در کارش کمک کند؟

توجه: هیچ تغییری در رتبه بندی با این وجود ندارد، فقط رابط نتایج جستجو به متن پررنگ در قطعه جستجو تغییر می کند.

اگر متن نقل‌قول‌شده توسط Google مسدود شود، Google آن را نشان نمی‌دهد:

اگر متن در بیش از یک نقطه ظاهر شود، گوگل یکی از آن دو نقطه را انتخاب می کند، اما کدام یک به عواملی بستگی دارد:

گوگل نیز این “اخطارها” را منتشر کرد.

(1) جستجوهای نقل شده ممکن است با محتوایی مطابقت داشته باشند که به راحتی در یک صفحه قابل مشاهده نیست. همانطور که در بالا اشاره شد، گاهی اوقات جستجوهای نقل قول شده با محتوای موجود در یک صفحه وب که به راحتی قابل مشاهده نیستند مطابقت دارند، و به نظر می رسد که محتوا در صفحه وجود ندارد.

(2) ممکن است صفحات از آخرین بازدید Google از آنها تغییر کرده باشند. در حالی که Google به طور منظم صفحات را در سراسر وب بازبینی می کند، آنها می توانند بین بازدیدها تغییر کنند. این به این معنی است که ممکن است مطالب نقل قول شده در صفحه ای ظاهر شود که ما آن را دیدیم، اما دیگر در صفحه فعلی وجود ندارد. در صورت وجود، مشاهده کپی ذخیره شده Google ممکن است نشان دهد که محتوای نقل قول شده در نسخه صفحه ای که ما بازدید کرده ایم در کجا ظاهر شده است.

(3) اصطلاحات نقل قول ممکن است فقط در پیوندهای عنوان و URL ها ظاهر شوند. اصطلاحات نقل‌قول‌شده اگر فقط در پیوندهای عنوان یا نشانی‌های اینترنتی یک صفحه وب ظاهر شوند، در قطعه‌های صفحه وب ظاهر نمی‌شوند. همچنین تطابق پررنگی را که در پیوندهای عنوان و URL ها اتفاق می افتد، انجام نمی دهیم.

(4) علائم نگارشی گاهی به صورت فاصله دیده می شود. سیستم‌های ما برخی از علائم نگارشی را به‌عنوان فاصله می‌بینند که بر جستجوهای نقل‌شده تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، جستجو برای [“don’t doesn’t”] به سیستم‌های ما می‌گوید محتوایی را پیدا کنند که همه این حروف را به این ترتیب در بر دارد. نمی کند.

(5) قطعات ممکن است چند عبارت نقل قول را نشان ندهند. اگر یک جستجو شامل چندین عبارت نقل‌شده باشد، اگر از یکدیگر دور باشند، ممکن است قطعه همه آنها را نشان ندهد. به طور مشابه، اگر مطالب نقل قول شده چندین بار در یک صفحه ظاهر شود، یک قطعه نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد مرتبط‌ترین اتفاق باشد.

(6) ما عمدتاً محتوای نقل‌قول‌های جسورانه را برای تکه‌های صفحه وب روی دسک‌تاپ ارائه می‌کنیم. بولد جدید ما از محتوای نقل‌شده معمولاً فقط برای قطعه‌های صفحه وب روی دسک‌تاپ کار می‌کند. پررنگ کردن در قطعه‌های دستور غذا یا جعبه‌های ویدیو ظاهر نمی‌شود، و همچنین هنگام استفاده از برخی حالت‌های خاص مانند جستجوی تصویر یا اخبار ظاهر نمی‌شود. با این حال، هر چیزی که در این جعبه‌ها یا حالت‌های ویژه فهرست شده باشد، شامل شرایط نقل‌شده خواهد بود. پررنگ کردن برای نتایج تلفن همراه نیز کار نمی کند.

(7) جستجوهای نقل‌شده برای نتایج محلی کار نمی‌کنند. محدودیت نقل قول برای نتایج در کادر محلی ما که لیست‌ها معمولاً با نقشه ظاهر می‌شوند کار نمی‌کند. در آینده بیشتر به این حوزه خواهیم پرداخت.

بحث انجمن در توییتر & WebmasterWorld.





منبع