Google در مورد ساخت Mastodon بیشتر برای موتورهای جستجو


موضوع جالبی در Mastodon وجود دارد که در آن دنی سالیوان و جان مولر که هر دو در گوگل کار می‌کنند، در مورد دوست‌داشتن بیشتر Mastodon برای موتورهای جستجو صحبت می‌کنند. این موضوع توسط Gabe Rivera از Techmeme شروع شد، زمانی که او راهی برای جستجوی Mastodon می‌خواست.

در اینجا پیوندی به بخشی از تاپیک موجود است ماستودون، جایی که دنی سالیوان توضیح می دهد که گوگل می تواند هر چیزی را در وب که مسدود نشده است انتخاب کند. او گفت، “هر چیزی را در وب از جمله صفحات Mastodon که برای موتورهای جستجو مسدود نشده اند، انتخاب می کند.” دنی گفت، مطمئناً می‌توانید پست‌های Mastodon خود را از ایندکس شدن مسدود کنید، و هر فردی که نمی‌خواهد پست‌هایش ایندکس شود، می‌تواند از Preferences > Opt-out of Indexing Motor Search استفاده کند.

گوگل یاد خواهد گرفت که چگونه محتوای خوب را در این شبکه اجتماعی شناسایی کند. دنی افزود: “به مرور زمان، اگر سیستم‌های ما یاد بگیرند که محتوای مفید و تازه‌ای از یک منبع وجود دارد، تمایل به افزایش سرعت نمایه‌سازی آن دارند. اما کارهایی وجود دارد که صاحبان سایت (یا صاحبان نمونه!) می‌توانند انجام دهند.”

جان مولر از گوگل افزود: “من جزئیات را بررسی نکرده ام، اما محتوای این سرورها در گوگل ایندکس می شود.” او افزود: “AFAIK فیدهای RSS برای افراد و هشتگ ها وجود دارد که کشف محتوای عمومی را نسبتاً ساده می کند.”

جان سپس گفت که رابط کاربری عمومی مبتنی بر جاوا اسکریپت توسط گوگل قابل نمایه سازی است. او افزود: «مطمئنم که فردی با دانش سئو می‌تواند به بهبود آن نیز کمک کند (این منبع باز است، شما این شانس را با پلتفرم‌های بسته ندارید).

از آنجایی که Mastodon روی سرورهای متعدد، بسیار زیاد است، می‌تواند چالشی برای همه دامنه‌های مختلف میزبان محتوا باشد. جان گفت: “یک مشکل قطعا این است که محتوا بر روی سرورهای مختلفی میزبانی می شود، آنها به صورت جداگانه ممکن است تصمیم بگیرند موارد را بیشتر قفل کنند. همچنین، از آنجایی که سرعت سرور بر میزان خزیدن / بودجه خزیدن تاثیر می گذارد، سرورهای سریعتر می توانند دریافت محتوای تازه را آسان تر کنند. نمایه شده است.”

اما “پروتکل زیربنایی (ActivityPub) منبع باز است، و API های زیادی وجود دارد. این امکان ادغام با وب سایت ها را فراهم می کند (از اینجا به آنجا و برگشت)، می توانید آن را در ابزارهای داخلی خود ادغام کنید، می توانید ایجاد کنید. ردیابی موضوعات پرطرفدار یا تجزیه و تحلیل احساسات و غیره. مشکل “شما می توانید” همچنین این است که بسیاری از این موارد به صورت کلیدی آماده نیستند (و مجوز AGPL می تواند کار را برای پروژه های تجاری سخت تر کند).

اکنون، شاید بهترین راه برای کشف این محتوا توسط گوگل، نوشتن در مورد آن در سایت های شخص ثالث (مانند این) و لینک دادن به محتوا باشد.

اینم اسکرین شات از این تاپیک:

بحث انجمن در ماستودون.



منبع