Google دسامبر 2022 به‌روزرسانی هرزنامه پیوند با استفاده از هوش مصنوعی SpamBrain منتشر شد


گوگل در 14 دسامبر 2022 به‌روزرسانی هرزنامه پیوند اصلاح‌شده را با نام به‌روزرسانی هرزنامه پیوند دسامبر 2022 آغاز کرد. این به روز رسانی جدید است زیرا از هوش مصنوعی SpamBrain برای “تشخیص هر دو سایت خریدار لینک و سایت هایی که برای ارسال لینک های خروجی استفاده می شوند” و نه فقط “تشخیص مستقیم هرزنامه” استفاده می کند. گفت.

عرضه به‌روزرسانی تا دو هفته طول می‌کشد و یک هفته پس از آغاز به‌روزرسانی محتوای مفید در دسامبر 2022 توسط Google، که هنوز منتشر نشده است، عرضه شد. به‌روزرسانی قبلی هرزنامه پیوند در ژوئیه 2021 به عنوان FYI بود.

اطلاعات سریع به‌روزرسانی هرزنامه Google Link دسامبر 2022

در اینجا مهمترین چیزهایی که در حال حاضر به صورت کوتاه می دانیم آورده شده است:

  • نام: به‌روزرسانی هرزنامه پیوند Google دسامبر 2022
  • تاریخ عرضه: در 14 دسامبر شروع به انتشار کرد
  • عرضه: تا دو هفته طول می کشد تا به طور کامل عرضه شود
  • اهداف: هم سایت های خریدار لینک و هم سایت هایی که برای ارسال لینک های خروجی استفاده می شوند را هدف قرار می دهد.
  • پنالتی: این کار لینک هایی را که به عنوان هرزنامه تشخیص می دهد “خنثی” می کند و بنابراین پیوندهایی که شناسایی می شوند شمارش نمی شوند و ممکن است در رتبه بندی کاهش پیدا کنند.
  • یک اقدام دستی نیست: این یک اقدام دستی نیست، بنابراین در صورت ضربه خوردن در کنسول جستجو به شما اطلاع داده نمی شود.
  • جهانی و همه زبان ها: این یک راه اندازی جهانی است و همه زبان ها را تحت تأثیر قرار می دهد.
  • SpamBrain: این اولین باری است که گوگل از تشخیص هرزنامه مبتنی بر هوش مصنوعی، یعنی SpamBrain، برای اهداف هرزنامه لینک استفاده می‌کند.

ارتقاء تشخیص هرزنامه پیوند SpamBrain

بنابراین چیزی که در اینجا جدید است این است که این فقط یک به‌روزرسانی هرزنامه نیست، بلکه نحوه استفاده SpamBrain از هوش مصنوعی برای تشخیص هرزنامه لینک است. همانطور که در بالا گفتم، گوگل نوشت: “SpamBrain سیستم پیشگیری از هرزنامه مبتنی بر هوش مصنوعی ما است. علاوه بر استفاده از آن برای شناسایی مستقیم هرزنامه ها، اکنون می تواند هم سایت هایی را که لینک خرید می کنند و هم سایت هایی که برای ارسال لینک های خروجی استفاده می شوند را شناسایی کند.”

گوگل افزود: “همانطور که ما همیشه تاکید کرده ایم، پیوندهایی که عمدتا برای دستکاری مصنوعی رتبه بندی جستجو به دست می آیند، هرزنامه هستند. الگوریتم ها و اقدامات دستی ما با هدف از بین بردن این پیوندهای غیرطبیعی در مقیاس، و ما به بهبود پوشش خود ادامه خواهیم داد.”

گوگل بعداً توضیح داد که این اولین بار است که گوگل از SpamBrain برای شناسایی هرزنامه لینک استفاده می کند:

گوگل نیز به آن اضافه کرد صفحه راهنمای به‌روزرسانی شده هرزنامه بخشی در پیوندها که می‌خواند:

در مورد به روز رسانی هرزنامه لینک (به روز رسانی که به طور خاص با هرزنامه پیوند سروکار دارد)، ایجاد تغییرات ممکن است باعث بهبودی نشود. این به این دلیل است که وقتی سیستم‌های ما پیوندهای هرزنامه را باطل می‌کنند، اعتبار پیوندی که قبلاً ایجاد شده بود از بین می‌رود. اگر این اعتبار به ایجاد رتبه کمک می کرد، نمی توان آن را دوباره به دست آورد.

بدون اطلاع – بدون اقدام دستی

مانند هر به‌روزرسانی الگوریتمی، هیچ راهی برای اطلاع از اینکه این به‌روزرسانی به شما اطلاع داده است وجود ندارد. این یک اقدام دستی نیست که در آن به شما اطلاع داده شود. البته، اگر در چند روز آینده شاهد کاهش قابل توجهی در دید و ترافیک گوگل خود باشید – و هر نوع تاکتیک پیوندی را انجام دهید – احتمالاً تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته اید.

در اینجا جان مولر از گوگل است که می گوید این یک اقدام دستی نیست، اگر من را باور نمی کنید:

لینک های اسپم و سئوی منفی

گوگل گفته است تا زمانی که خودتان آن ها را نسازید، لازم نیست نگران سئوی منفی یا لینک های اسپم باشید که به سایت شما اشاره می کنند. بسیاری از سئوکاران این نکته را فراموش می کنند که گوگل لینک را “خنثی” می کند، به این معنی که آنها لینک را حساب نمی کنند. بنابراین لینک به شما آسیبی نمی رساند. مهمتر از آن، به شما کمکی نخواهد کرد. اگر پیوند قبل از این یا سایر به‌روزرسانی‌ها به شما کمک می‌کرد، و اکنون دیگر به رتبه‌بندی شما کمک نمی‌کند، ممکن است این یک جریمه به نظر برسد. فهمیدم؟

زمان بندی عالی نیست؟

از آنجایی که درست قبل از فصل تعطیلات است، برخی از سئوکاران از زمان انتشار این نسخه راضی نیستند. به علاوه، با توجه به اینکه به‌روزرسانی محتوای مفید دسامبر 2022 نیز یک هفته زودتر منتشر شد و انجام نشد، دو به‌روزرسانی متفاوت اما همپوشانی دارید که همزمان اتفاق می‌افتند.

هر دو به روز رسانی چند هفته قبل از تعطیلات هستند (Chanukah یکشنبه شب است)، و کریسمس هفته بعد است. بنابراین زمان بندی عالی نیست، و اگر مشتریان شما ضربه بخورند، ممکن است در تعطیلات بسیار شلوغ باشید.

فقط پاسخ های توییت گوگل را مرور کنید. بعضیا خیلی خنده دارن

پچ پچ سئو در تاثیر رتبه بندی

اگرچه این مورد کمتر از 24 روز پیش شروع به کار کرد، اما من در مورد تغییرات رتبه بندی نیز صحبت هایی می بینم. WebmasterWorld و دنیای کلاه سیاه. گپ تا کنون بسیار محدود است، که برای من برای به روز رسانی هرزنامه کمی تعجب آور است، اما آپدیت هرزنامه لینک قبلی نیز گسترده نبود.

در اینجا چند نقل قول از آن تاپیک ها آورده شده است:

ترافیک جستجوی من تا کنون 31٪ افزایش یافته است، بسیار خوب است که ادامه پیدا کند، اما روز اول این به روز رسانی ها یک ناهنجاری است. مطمئن نیستم، اما فکر نمی‌کنم خرید لینک از مزرعه‌های لینک و غیره مشکل بزرگی در جایگاه من باشد. من فکر می کنم یکی از سایت های رقیب بزرگ ممکن است این کار را انجام دهد. جالب است که ببینیم حال آنها چگونه است ….

قبلاً در 24 ساعت گذشته رتبه های زیادی کاهش یافته است. مطمئن نیستم که آیا به‌روزرسانی می‌تواند به این سرعت منتشر شود یا خیر، اما بله… به شدت ضربه خورد، و من تعداد زیادی لینک خریدم…

و امروز دوباره -50 درصد هستیم. عدم خرید لینک یا تبادل لینک

ابزارهای ردیابی گوگل

در اینجا چیزی است که ابزارهای ردیابی خودکار نشان می دهند و بسیاری از آنها تغییرات بزرگی را نشان نمی دهند – اما من فکر می کنم RankRanger نشانه های اولیه چیزی بزرگ را نشان می دهد.

RankRanger:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

سمروش:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

سئوی شناختی:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

SERPmetrics:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

Mozcast:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

رتبه بندی وب پیشرفته:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

Accuranker:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

الگورو:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

پس تا الان چه چیزی می بینید؟

بحث انجمن در توییتر، WebmasterWorld و دنیای کلاه سیاه.





منبع