گوگل اعلام کرد بسیاری از ویژگیهای جدید و در دسترس بودن در مورد تجربه خرید و محصول در جستجوی Google دیروز. Google واجد شرایط بودن را برای تجربههای فهرست بازرگانان افزایش داد، ویژگیهای داده ساختاریافتهتری را اضافه کرد و گزارشهای کنسول جستجوی Google جدید را منتشر کرد.
گسترش واجد شرایط بودن
Google واجد شرایط بودن را برای وبسایتهایی که دادههای ساختاریافته را پیادهسازی میکنند، افزایش داده است. اکنون تاجران میتوانند با ارائه دادههای محصول در صفحات وب بدون حساب Google Merchant Center واجد شرایط تجربه فهرستبندی تاجر باشند.
در اینجا دو دسته وجود دارد:
- تجارب فهرست بازرگانان برای صفحات وب که به خریداران اجازه می دهد محصولی را در سایت خریداری کنند.
- تکههای محصول برای مجموعه وسیعتری از صفحات وب با اطلاعات محصول (از جمله صفحاتی که محصولات را میفروشند، بررسیهای محصول را منتشر میکنند و/یا اطلاعات را از سایتهای دیگر جمعآوری میکنند).
رایان لورینگ از گوگل درباره میزان کار انجام شده در اینجا بین پلتفرمها و بخشهای مختلف اظهار نظر کرد:
در مورد این راه اندازی بسیار هیجان زده هستم. مدتی می گذرد و نیاز به کار زیادی بین توسعه طرحواره، انتقال داده، گزارش کنسول جستجو و غیره دارد. من دوست دارم که گزینه های بیشتری را برای اشتراک گذاری استاندارد داده های این اطلاعات باز کند. https://t.co/3UH47euFFD
– رایان لورینگ (@rrlevering) 13 سپتامبر 2022
خواص بیشتر
توجه داشته باشید، پشتیبانی از داده های ساختار یافته محصول جدید را در اسناد خواهید دید. گوگل گفت آنها “به روز رسانی عمده در اسناد داده های ساخت یافته محصول را برای مستندسازی الزامات واجد شرایط بودن برای تجربه فهرست های تجاری بر اساس داده های ساختاریافته” انجام دادند.
آنها همچنین “EnergyConsumptionDetails”، “inProductGroupWithID” و “Audience” را به عنوان ویژگی های توصیه شده نیز اضافه کرده اند.
— برایان فریسلبن (@type_SEO) 13 سپتامبر 2022
گزارش های کنسول جستجوی جدید
گوگل همچنین دو گزارش جدید کنسول جستجوی گوگل را منتشر کرد:
(1) فهرستهای تجاری جدید گزارش میدهند که (1) مسائل مربوط به دادههای ساختاریافته را برای تجربههای فهرستبندی رایگان در نتایج جستجو شناسایی میکند، (2) مربوط به صفحاتی است که محصولات میفروشند، و (3) طیف وسیعتری از ویژگیهای دادههای ساختاری schema.org را پوشش میدهد. و انواع مورد استفاده توسط نوع محصول که اکنون برای موارد پیشرفته پشتیبانی میشود، مانند اندازهبندی لباس و رتبهبندی بهرهوری انرژی.
(2) قطعههای محصول گزارش میدهند که (1) مسائل دادههای ساختاریافته را برای قطعههای محصول در نتایج جستجو شناسایی میکند، (2) مربوط به صفحاتی است که اطلاعات بررسی محصول را به اشتراک میگذارند یا دادههای محصول را از چندین سایت جمعآوری میکنند. توجه داشته باشید که صفحات فروش محصولات ممکن است شامل بررسی های محصول نیز باشد و (3) گزارش داده های ساختار یافته محصول قبلی را با تنظیمات مربوط به جداسازی اعتبارهای فهرست تجاری در گزارش اختصاصی جایگزین کند. سابقه اشتباهات اعتبارسنجی قبلی در این گزارش حفظ می شود.
گوگل هم اشاره شد که “نتایج غنی از محصول اکنون قطعه قطعه نامیده می شود. برخی از ویژگی ها دیگر برای نتایج غنی از قطعه قطعه مورد نیاز نیستند. در نتیجه، ممکن است خطاها و هشدارهایی را برای موارد قطعه محصول خود مشاهده کنید.”
در اینجا آن گزارش ها آمده است:
گزارشهای خرید جدید در کنسول جستجو اینجا هستند 👀 قطعات محصول و فهرستهای تاجر 👇 pic.twitter.com/EUkUFi9IHL
– Aleyda Solis 🇺🇦 (@aleyda) 13 سپتامبر 2022
این همچنین در ابزار بازرسی URL و ابزارهای نتایج غنی تعبیه شده است:
@rustybrick آیا اضافه شده جدید را در تست ریچ اسنیپت و در کنسول جستجو بررسی کردید؟ pic.twitter.com/IBpTuCqe9u
— زُنیر نصیر (@zunair_digital) 13 سپتامبر 2022
در اینجا نحوه نمایش یک تجربه فهرست تجاری در نتایج جستجو آمده است:
در اینجا نحوه نمایش قطعه محصول در نتایج جستجو آمده است:
ما در چند ماه گذشته شاهد تعداد زیادی از Google و تجارت الکترونیک و لیست محصولات در جستجوی Google بوده ایم، در ماه های آینده باید انتظار بیشتری داشته باشید.
بحث انجمن در توییتر.