
بروزرسانی: 04 تیر 1404
Google Ads تست تبلیغات جستجوی بدون کپی توضیحات آگهی
به نظر می رسد Google Ads در حال آزمایش نشان دادن تبلیغات جستجو در نتایج جستجوی Google بدون کپی آگهی، بدون متن توضیحات آگهی است که به تبلیغات خود اضافه کرده اید. من حدس می زنم گوگل می خواهد ببیند که چه نوع تأثیری بر عملکرد تبلیغات دارد.
این مورد توسط آنتونی هیگمن مشاهده شد که اسکرین شات ها و تنفر خود را از این آزمایش در لینکدین منتشر کرد. ابتدا این اسکرین شات اوست:
او نوشت که در طول یک سال چقدر از تبلیغات گوگل ناراضی بوده است:
دو آگهی برتر دارای کپی تبلیغاتی هستند، دو آگهی زیر که ندارند!من می خواهم در مورد چیزی صحبت کنم که در حال حاضر به عنوان یک مشکل جدی در تبلیغات گوگل می بینم. دیگر منبعی از حقیقت وجود ندارد!
من از بسیاری از آگهی دهندگان حرفه ای امسال درباره نتایجی که بدون دلیل ناگهانی از صخره سقوط می کنند شنیده ام و این واقعیت که هیچ توضیح قابل توجهی در مورد علت آن وجود ندارد. من معتقدم این نتیجه کاری است که گوگل در "عصر هوش مصنوعی" انجام می دهد.
گوگل در چند سال گذشته آزمایش های زیادی را انجام داده است، در مقیاسی که قبلاً هرگز دیده نشده بود. همه اینها در حالی انجام می شود که اتوماسیون و توصیه ها را بیشتر تحت فشار قرار می دهند و ما را تشویق می کنند که از معیارهای مهم در حساب ها چشم پوشی کنیم. مشکل این است که بسیاری از اوقات معیارهای واقعی که تبلیغ کنندگان حرفه ای برای دقیق بودن به آن تکیه می کنند، دیگر نیست زیرا گوگل این تست ها را افزایش می دهد که سیب را با پرتقال مقایسه می کند.
این در تصویر زیر مشهود است. چهار آگهی در بالای صفحه وجود دارد. دو تا از این تبلیغات دارای نسخه تبلیغاتی هستند، دو مورد زیر که ندارند! دو آگهی پایین یک فرمت تبلیغاتی متفاوت با دو عکس هستند، آگهی های بالا دارای 1 عکس هستند. این عکس ها دائماً در حال تغییر هستند و بنابراین ما نمی توانیم حتی یک آگهی را به طور دقیق با دیگری مقایسه کنیم.
در دنیا چگونه می توانیم به هر معیاری در پلتفرم اعتماد کنیم، در حالی که این تبلیغات به شدت متفاوت هستند و تمام قطعات تبلیغات برتر را ندارند؟ ما نمی توانیم و این نکته است! گوگل دیگر نمی خواهد ما تکه های پازل را داشته باشیم، آنها نمی خواهند معیارهای ما قابل اجرا باشد، آنها می خواهند که شما فقط به ماشین اعتماد کنید.
بنابراین، وقتی عمیق تر به «عصر هوش مصنوعی» می رویم، به یاد داشته باشید که اتوماسیون با راحتی همراه است، اما هزینه بالایی نیز دارد. داده ها و دانش را پنهان و مبهم می کند و دانش قدرت است! این را به خاطر بسپار!
منظورم این است که گوگل به خوبی می داند که همیشه چیزها را آزمایش می کند. آنها چیزهایی را آزمایش می کنند که ممکن است چندان منطقی نباشد، فقط برای اینکه ببینند چه اتفاقی می افتد. نظرات جالبی در لینکدین در مورد این تست وجود دارد.
بحث در انجمن در لینکدین.
منبع