این به تبلیغکنندگان اجازه میدهد از تطابق گسترده استفاده کنند، اما همچنین اطمینان حاصل میکند که فقط با ترافیک برند مرتبطی که شما مشخص کردهاید مطابقت دارد. لطفاً توجه داشته باشید که دسترسی به این ویژگی زمانی است که تنظیم جدید تطابق گسترده در سطح کمپین را فعال کنید. گوگل توضیح داد که محدودیتهای برند، ترافیک تطابق گسترده شما را محدود میکند تا فقط در جستجوهایی که شامل مارکهایی است که انتخاب میکنید یا محصولات مرتبط با آن مارکها را شامل میشود. «اگر در طول تاریخ از تطابق دقیق و تطابق عبارت برای رعایت نیازهای برند خاص استفاده کردهاید، اکنون میتوانید از محدودیتهای نام تجاری با تطابق گسترده برای دسترسی بیشتر و عملکرد استفاده کنید—در حالی که هنوز هم نیازهای برند را برآورده میکنید». نوشت.
در اینجا نحوه اضافه کردن یک لیست برند به کمپین عملکرد حداکثر موجود است:
- در حساب Google Ads خود، روی نماد Campaigns کلیک کنید.
- در منوی بخش روی کشویی Campaigns کلیک کنید.
- روی Campaigns کلیک کنید.
- در زیر عنوان صفحه «کمپین»، روی برگه تنظیمات کلیک کنید.
- کمپینی را که می خواهید لیست برند را برای آن اعمال کنید انتخاب کنید.
- در صفحه «تنظیمات»، به پایین بروید تا روی تنظیمات اضافی کلیک کنید.
- بر روی Brand exclusions کلیک کنید و لیست برند را برای اعمال در کمپین انتخاب کنید.
- بسته به زمانبندی انتشار محصول، کمپینهای Performance Max عملکردی برای حذف نام تجاری خواهند داشت.
- روی ذخیره کلیک کنید.
Google گزینه ای را به شما نشان می دهد که می توانید مارک های دیگری را که در لیست نشان داده نمی شوند درخواست کنید. وقتی نام تجاری جدیدی اضافه میکنید، نام تجاری بهطور خودکار برای استفاده در دسترس شما قرار میگیرد، اما قبل از اینکه سایر تبلیغکنندگان بتوانند آن را در فهرست ببینند، باید تأیید شود.
جزئیات بیشتر در مورد محدودیتهای برند برای تطابق گسترده و استثناء برند برای PMax را در اینجا بیابید: https://t.co/sIGJ8Kh4oX
— AdsLiaison (@adsliaison) 29 ژوئن 2023
حذف نام تجاری برای PMax: این به شما امکان می دهد تبلیغات خود را از نمایش در جستجوهای مارک در جستجو و خرید حذف یا مسدود کنید – از جمله غلط املایی مارک و جستجوهای مارک تجاری زبان خارجی.
میتوانید PMax را از سرویس دهی به تنهایی یا سایر ترافیک برندی که میخواهید از آن اجتناب کنید، کنترل کنید.
— AdsLiaison (@adsliaison) 29 ژوئن 2023
محدودیتهای برند برای تطابق گسترده: این به شما امکان میدهد تبلیغات خود را به جستجوهایی محدود یا محدود کنید که شامل مارکها و محصولات مرتبط با آن مارکهایی است که میخواهید برایشان نمایش دهید. این به شما امکان میدهد از تطابق گسترده برای دستیابی به ترافیک بیشتر برند مرتبط استفاده کنید.
— AdsLiaison (@adsliaison) 29 ژوئن 2023
Google همچنین استثناهای برند را برای کمپینهای Performance Max در اختیار همه تبلیغکنندگان قرار میدهد. گوگل توضیح داد که حذف نام تجاری به شما امکان می دهد تا انتخاب کنید کدام مارک ها را حذف کنید، نه اینکه انتخاب کنید در کدام مارک ها می خواهید تبلیغات ارائه دهید. “این استثناها کنترل بیشتری را فراهم میکنند تا کمپینهای Performance Max شما برای جستارهای مارکی که میخواهید در فهرست جستجو و خرید از آنها اجتناب کنید استفاده نشوند. اعمال این استثناها همچنین به مسدود کردن ترافیک از غلط املایی برند و جستجوهای مارک در یک زبان خارجی کمک میکند. قادر به انتخاب از فهرستی از مارکها برای حذف، از جمله شرایط نام تجاری خود یا شرایط شخص ثالث باشید، “Google نوشت.
در اینجا اطلاعات بیشتری از جینی ماروین آورده شده است:
محدودیتهای نام تجاری را به کمپین جستجوی موجود اضافه کنید:
- در حساب Google Ads خود، روی نماد Campaigns کلیک کنید.
- در منوی بخش روی کشویی Campaigns کلیک کنید.
- روی Campaigns کلیک کنید.
- در زیر عنوان صفحه «کمپین»، روی برگه تنظیمات کلیک کنید.
- کمپینی را که می خواهید لیست برند را برای آن اعمال کنید انتخاب کنید.
- در صفحه «تنظیمات»، به پایین بروید تا روی تنظیمات اضافی کلیک کنید.
- روی محدودیت های برند کلیک کنید و لیست برند را برای اعمال در کمپین انتخاب کنید یا روی + فهرست برند جدید کلیک کنید و مارک هایی را که می خواهید به این کمپین محدود کنید وارد کنید.
- محدودیتهای نام تجاری و در دسترس بودن ویژگی تنظیم کلمات کلیدی مطابقت گسترده به طور فعال در حال راهاندازی است و هنوز برای همه کاربران در دسترس نیست.
- اگر هنوز تنظیم کلمات کلیدی مطابقت گسترده را اعمال نکردهاید، میتوانید هنگام ذخیره محدودیتهای برندتان این کار را انجام دهید.
- روی ذخیره کلیک کنید.
به نظر من PPCers از این موضوع راضی هستند. 🙂
جینی ماروین، رابط Google Ads، در این مورد گفت توییتر، ما در حال ارائه 2 کنترل مارک جدید در جستجو و PMax هستیم. همانطور که قبلاً اعلام شد، یکی به شما امکان میدهد فقط جستارهای مارک تجاری را هدف قرار دهید و دیگری به شما امکان میدهد پرس و جوهای مارک را حذف کنید.”
محدودیت های برند برای کمپین های جستجو
تبلیغات گوگل اعلام کرد تنظیمات برند جدید برای کمپینهای جستجو و حداکثر عملکرد در حال اجراست. به طور خاص، محدودیتهای نام تجاری برای تطابق گسترده در کمپینهای جستجو و حذف نام تجاری در کمپینهای Performance Max در حال گسترش هستند.