همچنین نسخه 10.1 در 27 آوریل 2022 و نسخه 10.0 در 9 فوریه 2022 منتشر شد. و Google API AdWords را در 27 آوریل غروب کرده است که در پایان جولای به طور کامل کار نمی کند.
گزارش نویسی
پشتیبانی برای برگرداندن تعداد کلیکهای پیوندهای سایت (زمانی که segments.click_type = SITELINKS) در گزارش landing_page_view اضافه شد.
معیارهای ترافیک خریداری شده زیر را اضافه کرد: metrics.publisher_purchased_clicks, metrics.publisher_organic_clicks, metrics.publisher_unknown_clicks
CampaignExperimentService را به نفع آزمایشهای جدید اضافه شده قبلی حذف کرد. ExperimentArm.trial به ExperimentArm.experiment تغییر نام داد.
وقتی یک بازوی آزمایشی جدید با استفاده از MutateExperimentArms ایجاد میکنید و answer_content_type درخواست جهش خود را روی MUTABLE_RESOURCE تنظیم میکنید، اکنون مقادیری را در ExperimentArm.in_design_campaigns نیز پر میکند.
شاخص
فیلدهای مجموعه دارایی زیر را برای حسابهای آزمایشی به LocationGroupInfo اضافه کرد:
enable_customer_level_location_asset_set
location_group_asset_sets
مقادیر زیر را به CriterionError اضافه کرد:
CANNOT_SET_ASSET_SET_FIELD_FOR_CUSTOMER
CANNOT_SET_ASSET_SETS_WITH_FEED_ITEM_SETS
CANNOT_SET_BOTH_ASSET_SET_AND_FEED
CANNOT_SET_FEED_OR_FEED_ITEM_SETS_FOR_CUSTOMER
CANNOT_SET_GEO_TARGET_CONSTANTS_WITH_ASSET_SETS
INVALID_LOCATION_GROUP_ASSET_SETS
صورتحساب
AccountSummary به عنوان Invoice.account_summaries اضافه شد[] برای گزارش تطبیق (فقط برای مشتریان لیست مجاز).
SmartCampaignSuggestService.SuggestKeywordThemes را بهروزرسانی کرد تا پیشنهادات تم کلیدواژه بیشتری را برای کمپینهای هوشمند ایجاد کند و در برخی موارد میتواند مضامین کلیدواژههای رایگان را پیشنهاد کند.
مدیریت خطا بهبود یافته و کدهای خطای بیشتری برای SmartCampaignSuggestService.SuggestKeywordThemes اضافه شده است.
پشتیبانی از ایجاد کمپینهای نمایش هوشمند جدید حذف شد. کمپینهای نمایش هوشمند موجود همچنان مانند همیشه کار میکنند.
OperationAccessDeniedError.CREATE_OPERATION_NOT_PERMITTED اگر بخواهید یک کمپین نمایش هوشمند جدید ایجاد کنید پرتاب می شود.
فیلدهای زیر را به کمپین اضافه کرد:
primar_status برای ارائه بینشی در مورد اینکه چرا یک کمپین به طور مطلوب ارائه نمی شود یا ارائه نمی شود.
Primary_status_reasons برای ارائه دلایلی در مورد اینکه چرا یک کمپین به طور مطلوب ارائه نمی شود یا ارائه نمی شود. این دلایل برای تعیین status_primary جمع آوری می شوند.
افزودن و حذف مکانیابی به کمپینهای خدمات محلی به جز هدفیابی نزدیکی فعال شد.
خطاهای زیر را برای کمپین های خدمات محلی به CampaignCriterionError اضافه کرد:
کدهای خطای بازگردانده شده برای برخی از عملیات نامعتبر برای فیلدهای زیر تغییر کرده است.
BiddingStrategy.currency_code
BiddingStrategy.scheme
BiddingStrategy.type
TargetCpa.target_cpa_micros
TargetImpressionShare.cpc_bid_ceiling_micros
TargetSpend.target_spend_micros (منسوخ شده)
گوگل نسخه 12.0 Google Ads API را منتشر کرده است. نسخه 11.0 Google Ads API در ژوئن منتشر شد و نسخه 11.1 در ماه آگوست منتشر شد. نسخه 12.0 یک به روز رسانی بزرگ است.
در اینجا همه چیز در نسخه 12.0 اعلام شده است:
مناقصه
پشتیبانی از استراتژیهای مناقصه پورتفولیوی مرتبط و بودجه کمپین اضافه شده است. استراتژیهای مناقصه و بودجه کمپین میتوانند این پیوندها را با استفاده از جهشهای انبوه تغییر دهند:
BiddingStrategy.aligned_campaign_budget_id
CampaignBudget.aligned_bidding_strategy_id
برنامه ریزی
AudienceInsightsService.ListAudienceInsightsAttributes اکنون AudienceInsightsDimension.GEO_TARGET_COUNTRY و AudienceInsightsDimension.SUB_COUNTRY_LOCATION را می پذیرد، و به مشتریان امکان می دهد معیارهای مکان مورد استفاده در AudienceInsightsService را کشف کنند.
AudienceInsightsService.ListInsightsEligibleDates اضافه شد (فقط برای حسابهای مجاز در دسترس است)، که به مشتریان امکان میدهد مجموعهای از محدودههای تاریخی را که میتوان در AudienceInsightsService استفاده کرد، کشف کنند.
GenerateProductMixIdeas را از ReachPlanService حذف کرد.
Targeting.plannable_location_ids اضافه شد که از هدف قرار دادن چندین مکان جغرافیایی در یک مکان والد در یک پیشبینی دسترسی واحد پشتیبانی میکند.
دارایی های
پشتیبانی اضافه شده برای بازیابی CustomLeadFormSubmissionField از طریق LeadFormSubmissionData با استفاده از GoogleAdsService.SearchStream یا GoogleAdsService.Search.
پشتیبانی برای افزودن، بهروزرسانی و حذف CampaignAsset و AdGroupAsset با field_type بهعنوان AD_IMAGE (فقط برای مشتریان مجاز).
با استفاده از گزارش asset_field_type_view، میتوانید آمار داراییهای Image (asset_field_type_view.field_type = AD_IMAGE) را بازیابی کنید.
گزارش asset_set_asset اکنون از معیارها و بخشها پشتیبانی میکند.
ad_group_ad_asset_view.pinned_field اضافه شد تا امکان فیلتر کردن توسط دارایی پین شده وجود داشته باشد.
پشتیبانی از segment.conversion_action به گزارش ad_group_ad_asset_view اضافه شد.
پشتیبانی برای پیوند دادن مشتریان و گروههای تبلیغاتی با مجموعههای دارایی فقط برای حسابهای آزمایشی اضافه شده است.
CustomerAssetSetService برای افزودن/به روز رسانی/حذف CustomerAssetSet، که نشان دهنده پیوندی بین یک مشتری و یک مجموعه دارایی است.
AdGroupAssetSetService برای افزودن/به روز رسانی/حذف AdGroupAssetSet که نشان دهنده پیوندی بین AdGroup و AssetSet است.
پشتیبانی برای جهش و واکشی دارایی های مکان فقط برای حساب های آزمایشی اضافه شده است.
زمینه های:
Asset.location_asset اضافه شد که نوع آن LocationAsset است.
فیلدهای زیر را به AssetSet اضافه کرد:
location_group_parent_asset_set_id
asset_set_source (یکی از فیلدها)
location_set (استفاده با CustomerAssetSet)
business_profile_location_group (استفاده با CampaignAssetSet و AdGroupAssetSet)
chain_location_group (استفاده با CampaignAssetSet و AdGroupAssetSet)
excluded_parent_asset_set_types به Campaign و AdGroup اضافه شد.
فهرست ها:
AssetType.LOCATION اضافه شد.
مقادیر زیر را به AssetSetType اضافه کرد:
LOCATION_SYNC
BUSINESS_PROFILE_DYNAMIC_LOCATION_GROUP
CHAIN_DYNAMIC_LOCATION_GROUP
STATIC_LOCATION_GROUP
گزارش ها (در دسترس برای همه حساب ها):
per_store_view آمار را در سطح شناسه مکان برمی گرداند.
asset_set_type_view آماری را در سطح AssetSetType برمیگرداند که در حال حاضر فقط مجموعه دارایی موقعیت مکانی را پشتیبانی میکند.
تغذیه می کند
LEGACY_FEED_TYPE_READ_ONLY به فهرستهای زیر اضافه شد: CampaignFeedError، FeedItemError، FeedMappingError
مدیریت حساب
یک نوع پیوند حساب جدید اضافه شد، ADVERTISING_PARTNER برای پیوند دادن یک حساب مشتری به حساب دیگری. این آماده سازی برای یک ویژگی آینده در نسخه بعدی است.
AccountLinkError.PERMISSION_DENIED برای موردی که یک کاربر غیر سرپرست تلاش می کند پیوند حساب ایجاد کند اضافه شد.
تبلیغات
پشتیبانی برای ایجاد یک تبلیغ جدید جیمیل حذف شد. به جای آن از کمپین های Discovery استفاده کنید.
تبدیل ها
conversion_tracking_id همیشه برای همه مشتریان > 0 خواهد بود. قبلاً، این فیلد برای مشتریانی که قبلاً هیچ اقدام تبدیلی ایجاد نکرده بودند، میتوانست 0 باشد.
debug_enabled برای انجام همه بررسیها و بازگرداندن خطاها در صورت مشاهده در هنگام آپلود تبدیلهای پیشرفته اضافه شد.
RaiseTargetCpaBidTooLowRecommendation اضافه شد که تنظیمات CPA هدف را برای کمک به کمپینها برای شروع ارائه شناسایی میکند.
ForecastingSetTargetRoasRecommendation اضافه شد که تنظیمات ROAS هدف را برای گرفتن ارزش تبدیل اضافی از افزایش ترافیک مورد انتظار شناسایی می کند.
مخاطبان
مقادیر زیر را به OfflineUserDataJobFailureReason اضافه کرد: HIGH_AVERAGE_TRANSACTION_VALUE، LOW_AVERAGE_TRANSACTION_VALUE، NEWLY_OBSERVED_CURRENCY_CODE