در اینجا لیست کامل تغییرات آمده است:
مدیریت حساب
- ProductLinkService را برای پشتیبانی از افزودن و حذف پیوند بین حساب Google Ads و محصول دیگر اضافه کرد. این شبیه به نمای حسابهای پیوندی در رابط کاربری Google Ads است. در این نسخه، فقط پیوند دادن شریک داده های Customer Match پشتیبانی می شود.
دارایی های
- فیلدهای زیر را برای پیگیری وضعیت مهاجرت مکان و دارایی های تصویر به مشتری اضافه کرد: location_asset_auto_migration_done، image_asset_auto_migration_done، location_asset_auto_migration_done_time، image_asset_auto_migration_done_time.
- فیلدهای زیر را به CustomerAsset، CampaignAsset، AdGroupAsset اضافه کرد: Primary_status، Primary_status_details، Primary_status_reasons
- Asset.field_type_policy_summaries برای بازگرداندن اطلاعات مربوط به خلاصه خط مشی برای هر نوع فیلد اضافه شد.
- انواع فیلد دارایی؛ AssetFieldType.BUSINESS_LOGO. اضافه شد، پشتیبانی برای تنظیم CampaignAsset.field_type به مقادیر زیر اضافه شد: AssetFieldType.BUSINESS_NAME، AssetFieldType.BUSINESS_LOGO
- INVALID_EXCLUDED_PARENT_ASSET_SET_TYPE به AdGroupError، CampaignError اضافه شد
- فیلدهای زیر را به AssetSetError اضافه کرد: OAUTH_INFO_INVALID، OAUTH_INFO_MISSING، CANNOT_DELETE_AS_ENABLED_LINKAGES_EXIST
مخاطبان
- CombinedRuleUserListInfo و ExpressionRuleUserListInfo و مراجع آنها را از RuleBasedUserListInfo حذف کرد. به جای آن از FlexibleUserListInfo استفاده کنید.
- QualifyingQuestion و qualifying_question برای پشتیبانی از جزئیات بازگشتی درباره سوالات واجد شرایط داراییهای فرم سرنخ اضافه شد. وقتی تبلیغکنندگان یک سؤال واجد شرایط را پیشنهاد میکنند، قبل از استفاده در فرمهای سرنخ بررسی و تأیید میشود.
مشاغل دسته ای
- BatchJobMetadata.execution_limit_seconds اضافه شد تا محدودیت اجرا را در چند ثانیه برگرداند. کارهای دسته ای در صورتی که زمان اجرای آنها بیشتر از زمان تعیین شده در این قسمت باشد لغو می شود.
صورتحساب
- InvalidActivitySummary اضافه شد تا امکان برگرداندن جزئیات بیشتر در مورد فعالیت نامعتبر برای فاکتور فراهم شود.
- AccountBudgetProposalError اضافه شد.CANCELED_BILLING_SETUP.
کمپین ها
- SmartCampaignSettingService.GetSmartCampaignStatus برای بازیابی نمای کلی تر از دارایی های متعلق به کمپین Smart اضافه شد. این باید بر سایر فیلدهای وضعیت ترجیح داده شود – به عنوان مثال، Campaign.primary_status یا Campaign.primary_status_reasons برای کمپین های هوشمند.
- AdGroup.explorer_auto_optimizer_setting را با AdGroup.optimized_targeting_enabled جایگزین کرد تا از هدف گذاری بهینه پشتیبانی کند. این برای نوع کانال تبلیغاتی زیر است: DISPLAY، VIDEO، DISCOVERY. این قسمت فقط برای مشتریان مجاز است.
- Added several new enum values to CampaignError: AVERAGE_DAILY_SPEND_TOO_HIGH, CANNOT_ATTACH_TO_REMOVED_CAMPAIGN_GROUP, CANNOT_ATTACH_TO_BIDDING_STRATEGY, CANNOT_CHANGE_BUDGET_PERIOD CANNOT_CREATE_DRAFT_CAMPAIGN, CANNOT_CREATE_MORE_THAN_ONE_DRAFT_CAMPAIGN, NOT_ENOUGH_CONVERSIONS CANNOT_SET_MORE_THAN_ONE_CONVERSION_ACTION, NOT_COMPATIBLE_WITH_BUDGET_TYPE, NOT_COMPATIBLE_WITH_UPLOAD_CLICKS_CONVERSION, TRIAL_MUST_USE_SAME_BUDGET_AS_BASE, INVALID_EXCLUDED_PARENT_ASSET_SET_TYPE
تبدیل ها
- ConversionUploadError.CUSTOMER_NOT_ACCEPTED_CUSTOMER_DATA_TERMS اگر یک ClickConversion با user_identifiers تنظیم شده با استفاده از ConversionUploadService.UploadClickConversion آپلود کنید، اما شرایط داده مشتری را نپذیرفته باشید، برگردانده می شود.
- اگر بخواهید همان ترکیب gbraid، conversion_action، و conversion_date_time را در روزهای مختلف آپلود کنید، ConversionUploadError.CLICK_CONVERSION_ALREADY_EXISTS برگردانده خواهد شد.
- ConversionUploadError.CUSTOMER_NOT_ENABLED_ENHANCED_CONVERSIONS_FOR_LEADS اگر قبل از استفاده از تبدیلهای پیشرفته برای سرنخها از دستورالعملهای راهاندازی پیروی نکرده باشید، بازگردانده میشود.
- ConversionActionType.WEBPAGE_CODELESS اضافه شد تا تبدیلهای ایجاد شده از رویدادهای وبسایت را نشان دهد.
شاخص
- CampaignCriterion.local_service_id و LocalServiceIdInfo اضافه شد تا امکان افزودن و حذف سرویسهایی را که تبلیغکننده به کمپین خدمات محلی ارائه میدهد، فراهم کند.
- CampaignCriterionError.AT_LEAST_ONE_LOCAL_SERVICE_ID_CRITERION_REQUIRED_FOR_LOCAL_SERVICES_CAMPAIGN اگر بخواهید آخرین معیار کمپین را که حاوی local_service_id است از یک کمپین خدمات محلی حذف کنید، بازگردانده می شود.
- CampaignCriterionError.LOCAL_SERVICE_ID_NOT_FOUND_FOR_CATEGORY اگر بخواهید یک معیار کمپین اضافه کنید که حاوی local_service_id است که برای دسته کمپین خدمات محلی شما نامعتبر است، بازگردانده می شود. می توانید با واکشی camp.local_services_campaign_settings.category_bids در مورد این دسته اطلاعات کسب کنید.
خطاها
- با شروع نسخه 13، کدهای خطای بازگشتی برای برخی از عملیات نامعتبر برای فیلدهای زیر تغییر کرده است.
هتل و سفر
- پشتیبانی از Performance Max برای اهداف سفر با فیلدها، منابع و فهرستهای جدید زیر اضافه شد: Fields Campaign.hotel_property_asset_set، AssetSet.hotel_property_data و HotelPropertyData، Asset.hotel_property_asset و HotelPropertyAsset. Enums: Added HOTEL_PROPERTY to: AssetSetType, AssetType, AssetFieldType, AssetGroupAssetError.HOTEL_PROPERTY_ASSET_NOT_LINKED_TO_CAMPAIGN, CampaignError.ASSET_SET_NOT_A_HOTEL_PROPERTY_ASSET_SET, CampaignError.HOTEL_PROPERTY_ASSET_SET_ONLY_FOR_PERFORMANCE_MAX_FOR_TRAVEL_GOALS
- فقط مشتریان لیست مجاز بسته: TravelAssetSuggestionService را برای پیشنهاد تصاویر و دارایی های متن مورد نیاز (مانند سرفصل ها، توضیحات، توضیحات طولانی) اضافه کرد تا برای ایجاد گروه های دارایی در Performance Max برای کمپین های هدف سفر استفاده شود.
- فقط مشتریان لیست مجاز: با افزودن فیلدها، منابع و فهرستهای جدید زیر، پشتیبانی از کمپینهای تبلیغاتی «کارهایی برای انجام» اضافه شد: فیلدها، فهرستها، برای ایجاد کمپین، برای ایجاد گروه آگهی، خطاها، گزارشها، travel_performance_view، travel_activity_group_view
توصیه ها
- توصیههای مبتنی بر فید زیر با توصیههای مبتنی بر دارایی جایگزین میشوند: Recommendation.call_extension_recommendation جایگزین Recommendation.call_asset_recommendation Recommendation.callout_extension_recommendation با Recommendation.callout_asset_recommendation جایگزین شده است.callout_asset_recommendationRecommendation.
- Recommendation.campaigns را برای نشان دادن کمپین های هدف توصیه اضافه کرد. ResponsiveSearchAdAssetRecommendation.current_ad حذف شد.
خريد كردن
- ProductBiddingCategoryInfo.country_code حذف شد.
- پشتیبانی از segments.product_feed_label در shopping_performance_view اضافه شد.
ویدئو
- PreferredContentInfo و مرجع آن از AdGroupBidModifier حذف شد.
- فیلدهای تماس برای اقدام برای تبلیغات بامپر ویدیو اضافه شد: VideoBumperInStreamAdInfo.action_button_label، VideoBumperInStreamAdInfo.action_headline
- TargetCpm.target_frequency_goal و TargetCpmTargetFrequencyGoal برای پشتیبانی از ارائه جزئیات بیشتر در مورد هدف استراتژی مناقصه Target CPM اضافه شد.
- AdvertisingChannelSubType.VIDEO_REACH_TARGET_FREQUENCY اضافه شد.
- PlacementType.GOOGLE_PRODUCTS اضافه شد.
گوگل منتشر شده ویدیویی از تغییرات عمده در 13.0:
نسخه 12.0 در اکتبر 2022 منتشر شد، نسخه 11.0 Google Ads API در ژوئن منتشر شد و نسخه 11.1 در ماه آگوست منتشر شد. همچنین نسخه 10.1 در 27 آوریل 2022 و نسخه 10.0 در 9 فوریه 2022 منتشر شد. و Google API AdWords را در 27 آوریل غروب کرده است که در پایان جولای به طور کامل کار نمی کند.
بحث انجمن در توییتر.