Google اعلانهای ایمیلی را برای برخی از تبلیغکنندگان Google Ads درباره تغییراتی که در توصیههای حذف کلمات کلیدی اضافی رخ میدهد ارسال کرده است. به طور خلاصه، Google در حال گسترش این توصیه است تا در انواع مطابقت کار کند.
این اعلان می گوید که Google در حال ایجاد “بهبود” در این نوع توصیه است، اما مطمئن نیستم که تبلیغ کنندگان آن را بهبود بخوانند.
گوگل گفت که در حال حاضر، توصیه “حذف کلمات کلیدی اضافی” کلمات کلیدی اضافی را در همان گروه های تبلیغاتی، مقصد، استراتژی پیشنهاد قیمت و نوع تطابق پیشنهاد می کند. اما این در حال تغییر است. Google اکنون این توصیه را در انواع مختلف مطابقت خواهد داشت. گوگل گفت: “از 19 ژانویه، این توصیه می تواند شامل کلمات کلیدی در انواع مختلف مطابقت باشد.”
گوگل گفت که میتوانید گزارشهای نوع تطابق را با کلیک بر روی «بخش» در گزارش «کلمات کلیدی جستجو» و سپس با انتخاب «نوع مطابقت عبارات جستجو» مشاهده کنید.
گوگل گفته است که این تغییر را انجام می دهد تا به شما کمک کند حساب های خود را راحت تر مدیریت کنید. گوگل گفت: “این تاثیر منفی بر عملکرد شما ندارد و همچنان به تبلیغات شما اجازه می دهد در همان جستجوها ظاهر شوند.”
مثالی که گوگل ارائه کرد این بود که اگر گروه تبلیغاتی شما عبارت مطابقت کلمه کلیدی “کلاه زنانه” و کلمه کلیدی منطبق گسترده را داشته باشد، Google توصیه می کند که کلمه کلیدی تطابق فاز را حذف کنید زیرا کلمه کلیدی مطابقت گسترده کلاه بانوان همه جستجوهای “کلاه زنانه” را پوشش می دهد. “
واضح است که گوگل از شما میخواهد که با این توصیهها هماهنگی کامل داشته باشید.
رابرت بردی من فکر می کنم اولین بار در این مورد پست شده است توییتر و گفت: “Google Ads به تازگی توصیه “حذف کلمات کلیدی اضافی” را تغییر داده است تا مطابقت گسترده را ترجیح دهد. اگر یک کلمه کلیدی منطبق گسترده آن را پوشش دهد، مطابقت عبارت یا کلمه کلیدی تطابق دقیق را حذف می کند.”
در اینجا نحوه احساس برخی از جامعه PPC در مورد این تغییر آمده است:
بهت میگم چیه @GoogleAds تأثیر مثبت قابل سنجش ایجاد تغییرات را به من نشان دهید و من آن را در نظر خواهم گرفت. همین امر در مورد همه توصیه های لعنتی صدق می کند
– جان کاگان (@JonKagan) 4 ژانویه 2023
برنامه Broad Match در گلوی ما ادامه دارد! 😒#PPCCchat
– Anu Adegbola با نام مستعار PPC Live UK 🎙️🗣️ (@TheMarketingAnu) 4 ژانویه 2023
در کدام سیاره این معنا دارد؟
Google Ads تعریف و اجرای یک توصیه را پس از اینکه قبلاً اعمال شده است تغییر می دهد.
این باید یک توصیه متفاوت باشد.
چگونه هر کسی می تواند AVER اعمال کند @GoogleAds توصیه دوباره به یک حساب؟#ppcchat pic.twitter.com/9j9GUZDReY
– گرگ فین (@gregfinn) 4 ژانویه 2023
هر چند نگران نباشید، ماشین ها کاملاً تفاوت های ظریف را درک می کنند. و هرگز عباراتی را که به خوبی تبدیل میشوند برای آنهایی که کلیکهای بیشتری برای همان تبدیلها میآورند کنار نمیگذارند… #PPCCchat
– جولی اف باچینی (@NeptuneMoon) 4 ژانویه 2023
نیکول فارلی نوشت، “این تلاش دیگری است از طرف Google برای تغییر حساب ها فقط به کلمات کلیدی با تطابق گسترده. تبلیغ کنندگان و مارک ها فقط در صورتی باید این تغییر را انجام دهند که آزمایش کرده باشند و تشخیص داده باشند که آیا کلمات کلیدی با تطابق گسترده برای حساب هایشان بهترین کارایی را دارند یا خیر. اگر از گسترده بودن آن مطمئن نیستید. -Match، Auto-Application و تست را خاموش کنید.”
این ایمیل است (برای بزرگنمایی کلیک کنید):
بحث انجمن در توییتر.
به روز رسانی: اطلاعات بیشتر از جینی ماروین از گوگل:
س. چه اتفاقی می افتد؟
پاسخ. اگر یک عبارت یا مطابقت دقیق kw (مثلاً کلاه زنانه) و یک منطبق گسترده kw دارید که معادل آن درک میشود (مثلاً کلاه خانمها) و برای حذف کلیدواژههای اضافی از AAR استفاده کردهاید، Google مطابقت دقیق/عبارت kws را حذف میکند. و مطابقت گسترده را حفظ کنید.— AdsLiaison (@adsliaison) 5 ژانویه 2023
س. آیا با این تغییر واجد شرایط نمایش برای جستجوهای بیشتر خواهم بود؟
پاسخ. خیر، از آنجایی که شما از قبل کلمات کلیدی تطبیق گسترده را در حساب خود دارید، این کار بر عملکرد شما یا جستجوهایی که تبلیغات شما واجد شرایط آنها هستند تأثیری نخواهد داشت. این به تثبیت کلمات کلیدی شما کمک می کند.— AdsLiaison (@adsliaison) 5 ژانویه 2023
س. اگر «حذف کلمات کلیدی اضافی» را به صورت دستی اعمال کنید، آیا این بهروزرسانی روی شما تأثیر میگذارد؟
پاسخ. این روی توصیههای گذشته، چه بهطور خودکار یا دستی اعمال شود، تأثیری ندارد. از 19 ژانویه، ممکن است مواردی را برای حذف کلمات کلیدی اضافی تحت پوشش کلمات کلیدی مطابقت گسترده خود مشاهده کنید.— AdsLiaison (@adsliaison) 5 ژانویه 2023
امیدوارم که به روشن شدن کمک کند. اگر سوال دیگری در این مورد دارید، لطفا به من بگویید.
— AdsLiaison (@adsliaison) 5 ژانویه 2023