گوگل اعلام کرد به دلایل حفظ حریم خصوصی، در حال ایجاد تغییراتی در گزارش جستجوی جستجوی Google Ads در Universal Analytics و جستجوی Google Ads، عبارت جستجوی Google Ads کاربر اول، و ابعاد جستجوی Session Google Ads برای کاوش های شما در Google Analytics 4 است.
گوگل گفت که این کار باید “برای رسیدن به آستانه حریم خصوصی بالاتر” انجام شود.
گوگل اضافه کرد که “این آستانه ها ناشناس بودن کاربر را تنها با گزارش عباراتی که حجم جستجوی کافی در سرتاسر جستجوهای گوگل دیده اند، تضمین می کند.”
این شرکت گفت همچنین تغییر در Google Analytics 4 “تضمین میکند” که اکنون معیارها با آنچه در گزارشهای Google Ads خود میبینید سازگارتر خواهند بود.
به دلیل تفاوت در مدلهای داده، با این بهروزرسانی، گزارش عبارتهای جستجو در یونیورسال آنالیتیکس محدودتر از گزارشهای Google Ads خواهد بود. بنابراین برای دریافت اطلاعات بیشتر، اما نه اطلاعات کامل، همچنان باید به Google Ads بروید.
بحث انجمن در توییتر.