بحث انجمن در توییتر.
Google Analytics 4 گزارشات و ویژگی های جدیدی را با نزدیک شدن به مهلت GA3 اضافه می کند
نیکول همچنین گفت که تجربه صفحه اصلی جدیدی در راه است. نیکول نوشت: “در ابتدا در Google Marketing Live پیشنمایش شد و از امروز برای همه تبلیغکنندگان در دسترس است، برای مشتریان شخصیسازی شده است، روندهای اصلی، رفتارهای بیدرنگ و پربازدیدترین گزارشهای آنها را برجسته میکند. علاوه بر این، از یادگیری ماشینی برای جستجوی روندها استفاده میکند. و بینش و سطح آنها را مستقیماً به تبلیغ کنندگان در صفحه اصلی ارائه می کند.”
گزارش کانال سفارشی
نیکول فارلی توضیح داد «مدلسازی رفتار از یادگیری ماشینی برای پر کردن شکافهای درک شما از رفتار مشتری در زمانی که کوکیها و سایر شناسهها در دسترس نیستند، استفاده میکند.»
صفحه اصلی جدید
ادغام Campaign Manager 360 به زودی ارائه می شود. گوگل گفت: “ما به زودی یکپارچه سازی با Campaign Manager 360 را از طریق Floodlight راه اندازی خواهیم کرد.” این ادغام باید به تبلیغکنندگان اجازه دهد تا برای تبدیل Google Analytics 4 در استراتژیهای پیشنهاد خودکار Display & Video 360 پیشنهاد بدهند.
دستیار راه اندازی
در اوایل سال 2023، دستیار راهاندازی Google Analytics یک ویژگی Google Analytics 4 را نیز برای هر ویژگی استاندارد Universal Analytics که قبلاً نداشته است ایجاد میکند. بهعلاوه، گوگل گفت: “این ویژگیهای جدید Google Analytics 4 با ویژگیهای Universal Analytics مربوطه مرتبط میشوند تا با حریم خصوصی و تنظیمات مجموعه شما مطابقت داشته باشند. آنها همچنین ویژگیهای اولیه معادل مانند اهداف و پیوندهای Google Ads را فعال میکنند. اگر ترجیح میدهید شروع کنید. با استفاده از سوئیچ، میتوانید از دستیار تنظیم این کار برای شما انصراف دهید.”
Universal Analytics 360 Sunset
در نهایت، Google تاریخ غروب آفتاب Universal Analytics 360 را به عقب میاندازد. Google گفت: «برای اینکه به مشتریان سازمانی فرصت بیشتری برای انتقال راحتتر به Google Analytics 4 بدهیم، تاریخ غروب ویژگیهای Universal Analytics 360 را از اول اکتبر تغییر میدهیم. 2023، تا 1 ژوئیه 2024.” با آن، گوگل اعلام کرد که تلاشها و سرمایهگذاریهای خود را بر روی Google Analytics 4 متمرکز خواهد کرد تا راهحلی را ارائه دهد که برای انطباق با یک اکوسیستم در حال تغییر ساخته شده است. به همین دلیل، در طول سال 2023، پشتیبانی را از Universal Analytics 360 کنار میگذاریم و تمرکز کامل خود را به Google Analytics 4 در سال 2024 منتقل میکنیم. در نتیجه، احتمالاً عملکرد در Universal Analytics 360 تا تاریخ غروب جدید کاهش مییابد.
گوگل گفت که منابع و ابزارهای جدیدی را اضافه کرده و ادامه خواهد داد تا به شما در شروع کار با Google Analytics 4 کمک کند. گوگل توضیح داد که وقتی یک ویژگی Google Analytics 4 را راهاندازی کردید و متصل شد، دستیار راهاندازی میتواند برخی از مراحل نصب و راهاندازی مورد نیاز را خودکار کند. به شما کمک می کند پیشرفت خود را پیگیری کنید. برای مثال، Setup Assistant به شما امکان میدهد اهدافی را که میخواهید به Google Analytics 4 وارد کنید، کپی کنید، پیوندها و مخاطبان Google Ads مورد نظر را کپی کنید و کاربرانی را اضافه کنید که به دارایی فعلی شما دسترسی دارند.
مثالی که گوگل ارائه کرد این بود: “شما می توانید عملکرد نام تجاری جستجوی پولی خود را با کمپین های غیر نام تجاری خود مقایسه کنید. این گروه بندی کانال های سفارشی در گزارش گیری عطف به ماسبق و در سراسر تبلیغات و کاوش در فضاهای کاری کار می کنند.”
ادغام Campaign Manager 360
گوگل اعلام کرد ویژگیهای جدید و گزارشدهی برای Google Analytics 4 از جمله مدلسازی رفتاری در گزارشهای بیدرنگ، گزارش کانال سفارشی برای اسناد مبتنی بر داده، و ادغام با Campaign Manager 360. به علاوه، Google همچنین به Setup Assistant تغییر کرده و ویژگیهای Universal Analytics 360 را به عقب رانده است. تاریخ غروب خورشید از 1 اکتبر 2023 تا 1 ژوئیه 2024.
مدلسازی رفتاری در گزارشگیری بیدرنگ GA
Google Analytics 4 همچنین گزارش کانال سفارشی را برای اسناد مبتنی بر داده اضافه می کند. گوگول گفت که این به شما “تصویر دقیق تری از کمپین های خود در تمام نقاط تماس بازاریابی شما می دهد.” گوگل همچنین به زودی گروه بندی کانال های سفارشی را در Google Analytics 4 معرفی می کند تا به شما کمک کند عملکرد کانال های مختلف را جمع آوری کنید.
گوگل به زودی در Google Analytics 4 گفت، مدلسازی رفتاری نیز در گزارشهای بلادرنگ در دسترس خواهد بود. گوگل گفت که این “نمای کاملی از سفر مصرف کننده در صورت وقوع” به شما می دهد.