Mastodon در حال استفاده از Rel Noreferrer در پیوندهای خروجی است که باعث می شود بازدیدها به عنوان ترافیک مستقیم در Google Analytics ظاهر شوند.


با تمام هرج و مرج توییتر در چند هفته گذشته، بسیاری از آنها به سمت آن هجوم آورده اند ماستودون. من هفته گذشته ثبت نام کردم و بسیاری از سئوکاران دیگر نیز ثبت نام کرده اند. اگرچه کمی منحنی یادگیری وجود دارد، و شبیه توییتر در سال 2010 است، باید اعتراف کنم که واقعاً آن را دوست دارم.

بنیانگذار و مدیر عامل ماستودون تازه اعلام کرد این هفته آنها به علامت 1 میلیون کاربر فعال ماهانه رسیدند که دیدن آن عالی است. اگر هنوز ثبت نام نکرده اید، باید آن را امتحان کنید. و اگر در تعجب هستید که چگونه افرادی را برای دنبال کردن پیدا کنید، Jon Henshaw ایجاد کرد لیستی از سئوکاران که در Mastodon با پیوندهایی به نمایه های آنها هستند. او حتی توضیح می دهد که چگونه آن لیست را وارد کنید و آن افراد را به طور خودکار دنبال کنید.

ترافیک Mastodon کجاست؟
از آنجایی که بیشتر در Mastodon اشتراک‌گذاری می‌کنم، و با افزایش فعالیت در شبکه اجتماعی به طور کلی، سعی می‌کنم بازدید از محتوای Mastodon را ردیابی کنم. کاوش در گوگل آنالیتیکس در گذشته هیچ نتیجه ای از Mastodon نداشت، بنابراین تصمیم گرفتم به سرعت آنچه را که در حال وقوع است از نقطه نظر ردیابی بررسی کنم.

من با به اشتراک گذاشتن برخی پیوندها در Mastodon و مشاهده نحوه ردیابی آن در Google Analytics، وضعیت ردیابی را آزمایش کردم. اگر از کاربران Mastodon هستید و می‌خواهید ترافیک شبکه اجتماعی رو به رشد را تجزیه و تحلیل کنید، فکر نمی‌کنم چیزی را که من پیدا کردم دوست داشته باشید.

Mastodon از rel noferrer در همه پیوندهای خروجی استفاده می کند:
هنگامی که مالک سایت از ویژگی rel=“noreferrer” در یک لینک استفاده می کند، به مرورگر می گوید که ارجاع دهنده را از طریق هدر عبور ندهد. بنابراین، هنگامی که شخصی روی پیوندی به سایت شما از طریق پیوندی با rel=“noferrer” کلیک می کند، این بازدیدها به عنوان ترافیک مستقیم نشان داده می شوند. به همین دلیل است که هیچ ارجاعی از ماستودون نخواهید دید (مگر اینکه در آینده تغییر کند).

در اینجا یک پیوند خروجی در Mastodon به نظر می رسد:

و در اینجا بازدید از Mastodon در Google Analytics به نظر می رسد:

ترافیک Mastodon در Google Analytics

آیا ترافیک پنهان Mastodon برای شبکه اجتماعی در حال رشد مشکل ایجاد می کند؟
با توییتر، فیس‌بوک، لینکدین و سایر شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید ترافیک آن سایت‌ها را در گزارش Google Analytics خود مشاهده کنید. مطمئناً به صاحبان سایت، بازاریابان رسانه‌های اجتماعی و دیگران کمک می‌کند تا ارزش آن شبکه اجتماعی را بهتر درک کنند (از نظر ترافیک، تبدیل و غیره) با استفاده از Mastodon از rel noreferrer، آن ترافیک با ترافیک مستقیم مخلوط می‌شود، بنابراین مطمئناً. آب ها را از نقطه نظر تحلیل گل آلود می کند.

اگر چیزی در آن جبهه تغییر کند، مطمئناً به این پست اضافه خواهم کرد. و اگر در نهایت Mastodon را امتحان کنید، می توانید بیا دنبالم و بری (هر دوی ما اکنون در آنجا بسیار فعال هستیم).

به روز رسانی:کسی من را در توییتر پینگ کرد افزودن پارامترهای کمپین GA3 را قادر می سازد تا بازدیدهای ماستودون را ردیابی کند. منظور من لینک های معمولی ارسال شده در آنجا بود که به صورت Direct Traffic ظاهر می شوند. همچنین، به نظر می رسد که GA4 هنوز آن بازدیدها را به صورت مستقیم ردیابی می کند، حتی زمانی که از پارامترهای کمپین استفاده می شود.

در اینجا چیزی است که من در GA3 هنگام استفاده از پارامترهای کمپین می بینم. من Mastodon را به عنوان منبع و Social را به عنوان رسانه درج کردم:

ردیابی ترافیک Mastodon با استفاده از پارامترهای کمپین





منبع