اینجاست که ما به داده های ساخت یافته روی می آوریم. به ویژه داده های ساختار یافته Schema.org. چارچوب استاندارد آن موتورهای جستجو را قادر میسازد تا از تطبیق متن ساده دور شوند و به آنها اجازه میدهد تا روابط بین مفاهیم را کنار هم بگذارند. به این ترتیب، جستجو می تواند عبارات و محتوای مرتبط را به روشی معنایی تر شناسایی کند.
بنابراین، اتفاقات زیادی افتاده است. اما هنوز چالشهای زیادی برای جستجو و سئو (علاوه بر رسانههای اجتماعی و Gen Z) وجود دارد. تمایز عبارات و اسامی مبهم برای موتورهای جستجو و کاربران دشوار است. و آنها می توانند بهینه سازی محتوا برای جستجو را واقعا سخت کنند.
آیا می خواهید با آخرین اخبار در سئو به روز بمانید؟ آن را از کارشناسان در وبینار ماهانه اخبار SEO ما بشنوید!
ارائه بهترین اطلاعات و تجربه کاربری یکپارچه مطمئناً نتیجه خواهد داد. حداقل به شما در رتبه بندی کوتاه مدت و بلند مدت کمک می کند. همچنین می تواند یک پایگاه هواداران برای شما ایجاد کند که در آینده محتوای شما ترجیحاً بالاتر از سایر منابع نشان داده شود. اکنون روی آن محتوا سرمایهگذاری کنید و چشمانداز جستجو را در حین تغییر زیر نظر داشته باشید. این بهترین شرط شماست.
جستجو از زمان آغازین خود راه طولانی را طی کرده است. Altavista و AskJeeves مدت هاست که از بین رفته اند و این روزها اکثر ما نمی توانیم دنیایی را بدون گوگل تصور کنیم. اما جستجو همچنان در حال تغییر است. همیشه کار در حال پیشرفت بوده است و احتمالا همیشه همینطور خواهد بود. و موتورهای جستجویی که امروز از آنها استفاده می کنیم ممکن است همیشه برتر نباشند. بنابراین بیایید در مورد جهتی که جستجو در آن حرکت می کند و Schema با آن چه ارتباطی دارد صحبت کنیم.
موتورهای جستجو آنها در حال تغییر هستند
وای! فکر کردن در مورد اینکه این موضوع برای آینده سئو چه معنایی دارد، یک چشم انداز گیج کننده است. اول از همه – تا زمانی که جستجو وجود دارد، همیشه باید محتوای خود را برای آن بهینه کنید. احتمالاً داده های ساختاریافته نقش مهمی در آن ایفا خواهند کرد.
اگر، و چه زمانی، موجودیتها نقش محوریتری در جستجو دارند، داشتن محتوایی که به تمام حقایق و موجودیتهای مرتبط با موضوع شما اشاره میکند ممکن است راهگشا باشد. این می تواند موردی برای بهینه سازی با زمینه بیشتر از بهینه سازی با کلمات کلیدی باشد. و البته برخی چیزها هرگز تغییر نخواهند کرد. نیاز به ایجاد محتوای با کیفیت یکی از آنهاست — حتی اگر آن محتوا را برای TikTok می سازید.
علاوه بر این، تخصص، اقتدار و اعتماد نیز عوامل مهمی هستند. هرزنامه و اطلاعات نادرست زیادی وجود دارد. ما برای دقیق تر شدن و ارائه نتایج با کیفیت بهتر به جستجو نیاز داریم.
طرحواره چگونه می تواند کمک کند
بسیاری از این ویژگی های جستجوی جدید به شدت به داده های ساختاریافته متکی هستند. و در آیندهای دور، Schema میتواند راه را برای جستجوی بسیار بیشتر مبتنی بر موجودیت، با تمرکز کمتر روی کلمات کلیدی فردی هموار کند. بنابراین در مورد شروع کار با داده های ساختاریافته تردید نکنید – احتمالاً با گذشت زمان اهمیت بیشتری پیدا می کند.