SEO & SEA: مطالعه بخش تجارت الکترونیک


SEO - SEA - در گوگل دیده می شود

بر 30000 کلمه کلیدی تجارت الکترونیک تحلیل شده، تقریبا 3000 کلمه کلیدی نتایج پولی را نشان می دهد، خرید و/یا تبلیغات (1000 در موبایل و 2000 در دسکتاپ). هدف ما این است که بفهمیم چگونه می‌توان دید یک سایت تجارت الکترونیک را در Google، هم در جستجوهای دارای تبلیغات پولی و هم در آن‌هایی که 100% ارگانیک هستند، به حداکثر رساند. هدف این است که استنتاج یک استراتژی برند هدفمند، و خارج از برند، به خوبی در گوگل دیده شود.

توجه داشته باشید که SERP های دسکتاپ و موبایل تا حدودی یکسان هستند. بنابراین، تجزیه و تحلیل زیر در هر دو نوع دستگاه معتبر است.

تعداد کمی از کلمات کلیدی Google Shopping و Google Ads را به طور همزمان نمایش می دهند

از 3000 کلمه کلیدی تحلیل شده، هم دسکتاپ و هم موبایل، که تبلیغات خرید یا تبلیغات گوگل را نمایش می دهند، تنها 13 مورد شامل هر دو نوع تبلیغات بودند.

SEO - SEA - به طور همزمان

توجه داشته باشید که نمایش تبلیغات متنی به میزان بازدید تبلیغ کننده بستگی دارد که به ندرت برابر با 100 درصد است. بیشتر شبیه 50 تا 60 درصد است، یعنی نیمی از زمانی که تبلیغات متنی نمایش داده نمی شوند. بنابراین ما می دانیم که تعداد کلمات کلیدی با هر دو نوع تبلیغات بسته به زمانی که گوگل در آن پرس و جو می شود می تواند به سمت بالا متفاوت باشد. با این حال، همچنان می‌توانیم ببینیم که این تعداد در مقایسه با تعداد کل کلمات کلیدی تحلیل‌شده کم است.

چه چیزی استنباط کنیم؟ تبلیغات خرید و تبلیغات کلمات کلیدی یکسانی را هدف قرار نمی دهند. در واقع، اولی بر اساس کاتالوگ محصول است، در حالی که دومی بر اساس کلمات کلیدی است. بنابراین برای ما مهم است که تبلیغات شما را در هر دو پلتفرم قرار دهیم تا دید شما را در تعداد بیشتری از کلمات کلیدی افزایش دهیم.

چرخ فلک خرید Google همچنان شماره 1 است

چرخ فلک Google Shopping همیشه به عنوان اولین نتیجه نشان داده می شود. بنابراین در مورد آن کلمات کلیدی، باید در تبلیغات خرید ظاهر شوید.

SEO - SEA - خرید

طبق مطالعه ما، موقعیت مطلق اولین نتیجه ارگانیک زمانی که SERP حاوی یک چرخ فلک خرید گوگل است به طور متوسط ​​2 است، بدون تغییر عملا.

این بدان معنی است که در اکثر موارد اولین نتیجه سئو مستقیماً بعد از چرخ فلک خرید ظاهر می شود. بنابراین، با هدف قرار دادن اولین نتایج ارگانیک، معروف به سئو، این فرصت را خواهید داشت که 2 برابر در صفحه اول گوگل ظاهر شوید. بنابراین، با حضور در چرخ فلک خرید و رتبه اول در سئو، دو نتیجه اول گوگل را به خود اختصاص می دهید.

اهمیت نتایج غنی

جای تعجب نیست که اکثر نتایج نمایش داده شده در گوگل نتایج ارگانیک هستند. آنها به صورت ساده یا به عنوان یک نتیجه غنی ارائه می شوند، یعنی گوگل نتیجه را مستقیماً در SERP استایل می کند. به عنوان مثال، با لیست کردن سوالات جانبی (مردم نیز می پرسند)، با نمایش نقشه (بسته محلی) و غیره.

SEO - SEA - نتایج غنی

طبق مطالعه ما، در 75٪ موارد، SERP ها چرخ فلکی از تصاویر را نمایش می دهند. سپس، حضور ویدیوها، People Also Ask و بسته محلی را مشاهده می کنیم.

چه چیزی استنباط کنیم؟ ناگفته نماند که شما باید اولین نتایج ارگانیک را هدف قرار دهید، اما همچنین صفحات و محتوای خود را برای نتایج غنی بهینه کنید.

اهمیت تبلیغات گوگل ادز

همانطور که در بالا دیدیم، گوگل به ندرت یک چرخ فلک خرید گوگل و تبلیغات گوگل ادز را برای یک کلمه کلیدی نمایش می دهد. این بدان معنی است که شما همچنین باید کلمات کلیدی را که تبلیغات متنی را نمایش می دهند هدف قرار دهید.

SEO - SEA - تبلیغات

گوگل رتبه های برتر را برای تبلیغات متنی بین یک تا چهار محفوظ می دارد. طبق مطالعه ما، موقعیت مطلق اولین نتیجه ارگانیک زمانی که SERP حاوی تبلیغات Google Ads باشد، به طور متوسط ​​2.81 است، با تنوع بالا.

این بدان معناست که اولین نتیجه سئو گاهی اوقات در جایگاه پنجم قرار می گیرد. بنابراین، برای ظاهر شدن در بالای SERP، در بالای صفحه، باید روی تبلیغات متنی پولی سرمایه گذاری کنید.

در جستجوهای 100٪ ارگانیک

طبق مطالعه ما، در صفحات نتایج 100٪ ارگانیک، در 65٪ موارد، یک سایت فقط یک بار قرار می گیرد، در 33٪ موارد، یک سایت ممکن است دو بار ظاهر شود (یک نتیجه ساده و یک نتیجه غنی شده را ترکیب می کند) فقط در 2٪ موارد می تواند 3 بار ظاهر شود. پس نادر است!

SEO - SEA - جستجوهای ارگانیک

در جستجو با تبلیغات پولی

در صفحات نتایجی که تبلیغات پولی، نتایج ارگانیک ساده و غنی را نمایش می دهند، تنها در 25 درصد موارد یک سایت 1 بار نمایش داده می شود، اما در 46 درصد موارد ممکن است یک سایت 2 بار و در 25 درصد موارد، 3 بار ظاهر شود. . خبر خوبی است!

SEO - SEA - جستجوهای پولی

چه چیزی استنباط کنیم؟

تا شانس خود را برای چندین بار دیده شدن به حداکثر برسانید در رقابتی ترین درخواست ها، تو باید به همان اندازه که در خرید و تبلیغات سرمایه گذاری کنید، در سئو. تبلیغات پولی موقعیت های برتر را برای شما تضمین می کند، در حالی که SEO حضور شما را در گوگل حفظ می کند.

و اکنون، اینفوگرافیک کامل!

SEO - SEA - مطالعه تجارت الکترونیک - دیده شدن در گوگل - گرافیک کامپیوتری - SmartKeyword



منبع